Banking Review, Columns, Innovatie, Nieuws

Social Banking

Het saaie van geld uitgeven wordt plots een ervaring, die je bij blijft. Met de app van NAMU, een Amerikaans mobile banking platform, wordt de afschrijving vergezeld van een foto van het moment van betalen. Bijvoorbeeld met de serveerster in beeld die de koffie brengt. Of van de garage waar de auto is gekocht. Niet

Lees verder

Business Consultancy, Business Trainee Program, Cases

Pim Vedder, Senior Testmanager bij Delta Lloyd, over de BTP stages van ITDS

ITDS organiseert drie keer per jaar een Business Trainee Programma (BTP). Tijdens dit op maat gemaakte programma worden talentvolle starters in drieënhalve maand klaar gestoomd tot de functie van Junior Consultant binnen ITDS. ITDS heeft een sterke groeiambitie. De instroom van talentvolle young professionals is hierbij van groot belang. Trainees ontwikkelen kennis op het gebied

Lees verder

Insurance Valley

BASIC RISK de nieuwe generatie ORV

BASIC RISK is een nieuw ORV-product, dat ITDS heeft ontwikkeld, met een volledige en efficiënte administratie, waardoor de verkoopprijs laag kan worden gehouden. Door een blijvend verlies van marktaandeel in de opbouw- en afbouwmarkt wordt de nadruk door verzekeraars momenteel gelegd op de ORV’s. Hierdoor is de concurrentie en prijsdruk gestegen en het verdienvermogen logischerwijs

Lees verder

Risk Management

ITDS maakt uitkomsten ORSA/ERB in één oogopslag duidelijk

Veel verzekeraars worstelen in het toegankelijk en begrijpelijk maken van de uitkomsten van de ORSA/ERB. De kracht van een goede ORSA/ERB rapportage is als de uitkomsten direct in één oogopslag duidelijk zijn en de belangrijkste conclusies op één A4’tje passen. De kunst is hier om heel veel informatie intuïtief en toegankelijk te presenteren. Overzichtelijk beeld

Lees verder

Social Media, Social Media Insurance Monitor

ITDS presenteert eerste Social Media onderzoek over Europese verzekeraars

Als logische stap na vier Nederlandse edities heeft ITDS Business Consultants dit jaar voor het eerst een onderzoek naar de inzet van Social Media in de Europese verzekeringsbranche gehouden. In deze Europese editie van de Social Media Insurance Monitor zijn vijftien leidende verzekeraars uit negen landen meegenomen. De resultaten zijn gepubliceerd in het Europese SoMe magazine,

Lees verder

Banking Review, Columns

#sortagreg

Tijdens de Super Bowl van vorige maand herkende ik hem meteen. Daar stond Bryan Cranston of gewoon Walter White uit Breaking Bad, de met prijzen beladen televisieserie van Netflix over een scheikundeleraar die drugsdealer wordt. Vorig jaar gestopt, maar de hoofdrolspeler is even terug in een commercial van Esurance. Absoluut een must om te bekijken.

Lees verder

Business Consultancy, Klantcase

ITDS geeft antwoord op een vraag die nog niet is gesteld

“Bij ITDS wordt het ‘bla-bla-gehalte weggelaten, dat spreekt ons aan”. Aldus Willem Loggen van VvAA, de grote ledenorganisatie en dienstverlener voor professionals in de gezondheidszorg met o.a. verzekeringen in het dienstenpakket. Willem Loggen is verantwoordelijk voor de kolom Verander- & Projectmanagement. Hij heeft in die functie nu ruim een jaar geleden ITDS als strategisch partner

Lees verder

Sponsoring

ITDS hoofdsponsor nationale roeiwedstrijd Carpit Noctem

Op 18 april is ITDS ook dit jaar weer sponsor van de ITDS Carpit Noctem, de unieke studentenroeiwedstrijd georganiseerd door het Amsterdamse Nereus. Aan deze roeiwedstrijd op de Amstel doen meer dan 700 studentenroeiers mee. De voorrondes zijn een 2,5 km lange race, vanaf de Rozenoordbrug naar de finish bij het clubhuis van Nereus. ‘s

Lees verder

Cases, Innovatie, Social Media

Who knew health insurance could be fun?

Bij Amerikaanse zorgverzekeraar Oscar staat efficiency en transparantie voorop; de kernwaarden zijn dan ook ‘simple to use, easy to understand’. Dit nieuwe concept, waarbij technologie voorop staat, biedt een eenvoudige, duidelijke, maar bovenal menselijke verzekering. Dit is ook terug te zien in de communicatie via Social Media, waarop met regelmaat werknemers voorgesteld worden aan de

Lees verder

Nieuwsbrief ITDS, Social Media Insurance Monitor

SoMe magazine publiceert resultaten van Social Media Insurance Monitor

Social Media hét wapen voor klantbehoud door verzekeraars Voor de Social Media Insurance Monitor is bij 81 Nederlandse verzekeraars de inzet van Social Media gemeten. Daarnaast is er onderzoek gedaan naar de ontwikkelingen op de Europese markt. Dit onderzoek wordt in 2015 voor het eerst uitgebracht. Uit alles blijkt dat, waar de hele wereld naar

Lees verder

Business Consultancy, Nieuwsbrief ITDS

One global company

Een wereldwijd netwerk van kantoren brengt veel uitdagingen met zich mee. Want hoe ga je met meer dan 100 kantoren in ruim 40 landen zo efficiënt mogelijk om met de bedrijfsprocessen. Hoe zorg je voor de juiste aansturing organisatie breed, en hoe houd je zicht op alle kantoren? Het antwoord hierop is centralisatie: het inbedden

Lees verder