Banking Review, Columns

#sortagreg

Tijdens de Super Bowl van vorige maand herkende ik hem meteen. Daar stond Bryan Cranston of gewoon Walter White uit Breaking Bad, de met prijzen beladen televisieserie van Netflix over een scheikundeleraar die drugsdealer wordt. Vorig jaar gestopt, maar de hoofdrolspeler is even terug in een commercial van Esurance. Absoluut een must om te bekijken.

Lees verder

Business Consultancy, Klantcase

ITDS geeft antwoord op een vraag die nog niet is gesteld

“Bij ITDS wordt het ‘bla-bla-gehalte weggelaten, dat spreekt ons aan”. Aldus Willem Loggen van VvAA, de grote ledenorganisatie en dienstverlener voor professionals in de gezondheidszorg met o.a. verzekeringen in het dienstenpakket. Willem Loggen is verantwoordelijk voor de kolom Verander- & Projectmanagement. Hij heeft in die functie nu ruim een jaar geleden ITDS als strategisch partner

Lees verder

Sponsoring

ITDS hoofdsponsor nationale roeiwedstrijd Carpit Noctem

Op 18 april is ITDS ook dit jaar weer sponsor van de ITDS Carpit Noctem, de unieke studentenroeiwedstrijd georganiseerd door het Amsterdamse Nereus. Aan deze roeiwedstrijd op de Amstel doen meer dan 700 studentenroeiers mee. De voorrondes zijn een 2,5 km lange race, vanaf de Rozenoordbrug naar de finish bij het clubhuis van Nereus. ‘s

Lees verder

Cases, Innovatie, Social Media

Who knew health insurance could be fun?

Bij Amerikaanse zorgverzekeraar Oscar staat efficiency en transparantie voorop; de kernwaarden zijn dan ook ‘simple to use, easy to understand’. Dit nieuwe concept, waarbij technologie voorop staat, biedt een eenvoudige, duidelijke, maar bovenal menselijke verzekering. Dit is ook terug te zien in de communicatie via Social Media, waarop met regelmaat werknemers voorgesteld worden aan de

Lees verder

Nieuwsbrief ITDS, Social Media Insurance Monitor

SoMe magazine publiceert resultaten van Social Media Insurance Monitor

Social Media hét wapen voor klantbehoud door verzekeraars Voor de Social Media Insurance Monitor is bij 81 Nederlandse verzekeraars de inzet van Social Media gemeten. Daarnaast is er onderzoek gedaan naar de ontwikkelingen op de Europese markt. Dit onderzoek wordt in 2015 voor het eerst uitgebracht. Uit alles blijkt dat, waar de hele wereld naar

Lees verder

Business Consultancy, Nieuwsbrief ITDS

One global company

Een wereldwijd netwerk van kantoren brengt veel uitdagingen met zich mee. Want hoe ga je met meer dan 100 kantoren in ruim 40 landen zo efficiënt mogelijk om met de bedrijfsprocessen. Hoe zorg je voor de juiste aansturing organisatie breed, en hoe houd je zicht op alle kantoren? Het antwoord hierop is centralisatie: het inbedden

Lees verder

Nieuwsbrief ITDS, Risk Management

Pragmatische aanpak voor de rapportageverplichting van Solvency II

Solvency II is het nieuwe, risicogebaseerde toezichtraamwerk voor verzekeraars dat per 1 januari 2016 in werking treedt. Ter voorbereiding op Solvency II heeft de Europese toezichtautoriteit EIOPA in 2013 zogenoemde voorbereidende richtsnoeren uitgebracht. Op basis van deze richtsnoeren wordt van de verzekeraar in 2015 een kwantitatieve rapportage (QRT) en een kwalitatieve rapportage (RSR) verlangd. De

Lees verder

Blogs, Social Media

Predictive analytics; een blik vooruit

Hoe trek je uit een tsunami van informatie de juiste conclusies? Hoe kunnen we de huidige stroom aan in- en externe gegevensstromen temmen en integreren? En hoe zetten we deze in om klanten- en bedrijfsprocessen te voeden met nieuwe inzichten en stuurinformatie? Business Intelligence: het verzamelen, analyseren, presenteren en verspreiden van bedrijfsinformatie die van strategisch belang

Lees verder

Social Media Insurance Monitor

ITDS presenteert het SoMe magazine 2014

Voor het vierde jaar publiceert ITDS in het unieke SoMe Magazine de resultaten van het brede, onafhankelijk onderzoek onder 81 verzekeraars over het inzetten van Social Media in de verzekeringsbranche. Het magazine is in print aan te vragen en ook te downloaden. Klik hier om het magazine aan te vragen of te downloaden.

Risk Management

ITDS is één van de partners van het Riskforum voor Verzekeraars 2014

Tijdens het Riskforum voor Verzekeraars presenteert Michiel Bouwman (Directeur ITDS), samen met Tania Thijssen (Senior Medewerker Risicobereidheid bij ONVZ Zorgverzekeringen) de Risicobereidheid aanpak bij ONVZ Zorgverzekeraar. De volgende onderdelen komen hierbij aan bod: Van strategie naar een concrete risicobereidheid op verschillende detailniveaus. Expliciet maken van de afweging per risicocategorie. Sturen op en monitoren van de

Lees verder

Persberichten, Social Media Insurance Monitor

Social Media hét wapen voor klantbehoud. Verzekeringsmarkt staat wereldwijd onder druk

Om op deze veranderingen te kunnen inspelen én hun klanten te behouden, zullen verzekeraars professioneler Social Media moeten gaan inzetten. Daar waar de hele wereld naar online gaat en Social Media daar onlosmakelijk mee verbonden is, is de verzekeringswereld nog alleen bezig met een digitaliseringsslag. Dit om kosten te besparen en klanten beter te kunnen

Lees verder