Nieuwsbrief ITDS, Social Media Insurance Monitor

SoMe magazine publiceert resultaten van Social Media Insurance Monitor

Social Media hét wapen voor klantbehoud door verzekeraars Voor de Social Media Insurance Monitor is bij 81 Nederlandse verzekeraars de inzet van Social Media gemeten. Daarnaast is er onderzoek gedaan naar de ontwikkelingen op de Europese markt. Dit onderzoek wordt in 2015 voor het eerst uitgebracht. Uit alles blijkt dat, waar de hele wereld naar

Lees verder

Business Consultancy, Nieuwsbrief ITDS

One global company

Een wereldwijd netwerk van kantoren brengt veel uitdagingen met zich mee. Want hoe ga je met meer dan 100 kantoren in ruim 40 landen zo efficiënt mogelijk om met de bedrijfsprocessen. Hoe zorg je voor de juiste aansturing organisatie breed, en hoe houd je zicht op alle kantoren? Het antwoord hierop is centralisatie: het inbedden

Lees verder

Nieuwsbrief ITDS, Risk Management

Pragmatische aanpak voor de rapportageverplichting van Solvency II

Solvency II is het nieuwe, risicogebaseerde toezichtraamwerk voor verzekeraars dat per 1 januari 2016 in werking treedt. Ter voorbereiding op Solvency II heeft de Europese toezichtautoriteit EIOPA in 2013 zogenoemde voorbereidende richtsnoeren uitgebracht. Op basis van deze richtsnoeren wordt van de verzekeraar in 2015 een kwantitatieve rapportage (QRT) en een kwalitatieve rapportage (RSR) verlangd. De

Lees verder

Blogs, Nieuws, Social Media

Predictive analytics; een blik vooruit

Hoe trek je uit een tsunami van informatie de juiste conclusies? Hoe kunnen we de huidige stroom aan in- en externe gegevensstromen temmen en integreren? En hoe zetten we deze in om klanten- en bedrijfsprocessen te voeden met nieuwe inzichten en stuurinformatie? Business Intelligence: het verzamelen, analyseren, presenteren en verspreiden van bedrijfsinformatie die van strategisch belang

Lees verder

Social Media Insurance Monitor

ITDS presenteert het SoMe magazine 2014

Voor het vierde jaar publiceert ITDS in het unieke SoMe Magazine de resultaten van het brede, onafhankelijk onderzoek onder 81 verzekeraars over het inzetten van Social Media in de verzekeringsbranche. Het magazine is in print aan te vragen en ook te downloaden. Klik hier om het magazine aan te vragen of te downloaden.

Persberichten, Social Media Insurance Monitor

Social Media hét wapen voor klantbehoud. Verzekeringsmarkt staat wereldwijd onder druk

Om op deze veranderingen te kunnen inspelen én hun klanten te behouden, zullen verzekeraars professioneler Social Media moeten gaan inzetten. Daar waar de hele wereld naar online gaat en Social Media daar onlosmakelijk mee verbonden is, is de verzekeringswereld nog alleen bezig met een digitaliseringsslag. Dit om kosten te besparen en klanten beter te kunnen

Lees verder

Persberichten, Social Media, Zorg

Zorgverzekeraars zetten Social Media meer in bij overstapcampagnes

Tijdens de komende campagnes om klanten over te laten stappen of te behouden, gaat 70% van de zorgverzekeraars Social Media meer inzetten dan in vorige jaren. Dat blijkt uit een gerichte analyse van de zorgmarkt in het onlangs gehouden onderzoek van ITDS Business Consultants naar het gebruik van Social Media in de verzekeringsbranche. Vorig jaar

Lees verder

Social Media Insurance Monitor

Social Media Insurance Monitor 2014

Op 9 oktober presenteren wij de resultaten van de Social Media Insurance Monitor. Wie wint dit jaar de felbegeerde award voor beste verzekeraar op het gebied van Social Media? Aan de verzekeraars die het hoogst zijn geëindigd in de ranking van 2014 reiken wij ook dit jaar weer de gouden, zilveren en bronzen Award uit.

Lees verder

Banking Review, Columns

Every Company is a Software company

Apple heeft weer eens voor een wake-up call gezorgd, ook voor onze branche. In het nieuwe IOS 8 besturingssysteem voor de iPhone en iPad presenteerde Apple twee opzienbarende features: de Healthkit en de Homekit. De Healthkit is een makkelijk te lezen dashboard met persoonlijke data over je gezondheid en fitness. De app houdt informatie bij

Lees verder

Persberichten, Social Media

ITDS ontwikkelt unieke Social Media APK voor verzekeraars

Hoe social is úw business? Een goede vraag, waar maar weinig verzekeraars een antwoord op paraat hebben. Daarom ontwikkelde ITDS de Social Media APK. De Social Media APK is door de heldere afbakening en het duidelijke rapport een ideale tool voor verzekeraars om hun Social Media inspanningen tegen het licht te houden. In een periode

Lees verder

Business Consultancy, Persberichten

Outsourcen maakt tijd en geld vrij voor innovatie

Het outsourcen van bestaande systemen en afdelingen wordt door 64% van de directeuren van alle Nederlandse verzekeraars gezien als hét middel om run-off kosten te drukken. Als minder tijd en energie hoeft te worden gestoken in beheer van bestaande portefeuilles kan op innovatie worden gefocust. En innovatie wordt als een must gezien. Dit is de

Lees verder

AMweb, Nieuwe Media, Social Media

Als merk zijn we continu aanwezig (Centraal beheer)

Centraal beheer Achmea ontving op 10 oktober de Gouden Award van de Social Media Insurance Monitor van ITDS Buiness Consultants. Winnend marketingmanager Marteyn Roose legt uit waarom. “Het wordt pas krachtig wanneer je de kanalen goed op elkaar afstemt”. Klik hier voor het volledige artikel.