direct solliciteren

Upload your
CV (.pdf)

Door te solliciteren via de website geef je ITDS toestemming om je ingevulde gegevens 2 jaar te bewaren. ITDS gebruikt deze gegevens om je te kunnen benaderen en als onderdeel van het sollicitatieproces. Je hebt op elk moment het recht om je toestemming aan ITDS in te trekken. Dit kan door een e-mail te sturen naar privacy@itds.nl

verzenden

Bedankt voor je sollicitatie! Wij hebben je gegevens succesvol ontvangen en een van onze recruiters zal contact met je opnemen.

#GETREADY

Centraal Beheer en ABN AMRO winnen Social awards

Social Media, Social Media Insurance Monitor, Persberichten

25 januari 2018

Centraal Beheer en ABN AMRO winnen Social awards

Centraal Beheer is dit jaar de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2017, waarbij 69 verzekeraars zijn gemeten. Bij de banken is ABN AMRO als duidelijke nummer één naar voren gekomen. De prijzen werden donderdagavond uitgereikt tijdens de presentatie van de zevende editie van dit onafhankelijke onderzoek naar de inzet van Social Media op initiatief van ITDS Business Consultants.

Centraal Beheer won eerder in 2013 en stond vorig jaar op de derde plaats. Aegon klom van plaats 4 naar nummer 2 en Zilveren Kruis maakt de top 3 van dit jaar compleet. Achter ABN AMRO werd bij de banken Rabobank tweede en ING derde.

Het onderzoek is gebaseerd op deskreserach, een jaarlijkse enquête en Social data uit Coosto dat werd gehouden tussen januari en december 2017.

Social krijgt de plek die het verdient

“Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars”, concludeert ITDS-directeur Arjen de Boer. “Zes jaar geleden toen we met dit jaarlijks onderzoek zijn gestart, lieten de verzekeraars nog vele Social kansen liggen. De metingen van 2017 laten zien dat de verzekeraars Social als het belangrijkste communicatiekanaal beschouwen voor de binding met de consumenten. Dit jaar komt de focus op targeting, content en organisatie, want de snelheid van de digitale ontwikkelingen en de dreiging van de disruptors blijven een uitdaging.”

Andere conclusies uit het onderzoek zijn:

  • Facebook kanaal is nummer 1 voor klanttevredenheid.
  • Het ontwikkelen van chatbots is een belangrijk aandachtspunt voor 2018.
  • Always-on content blijft een uitdaging voor de verzekeraars. Nog plaatsten zij in de maanden november en december 2 keer zoveel content dan in de andere maanden op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram.
  • De focus zal nog meer op videocontent komen te liggen.
  • De Social platformen Facebook (Messenger) en WhatsApp blijven groeien en hebben ruim 20 miljoen Nederlandse gebruikers. Niettemin biedt slechts 30% van de verzekeraars WhatsApp en 59% Facebook (Messenger) aan als extra kanaal voor klantcontact.
  • Social zal als kanaal steeds meer email gaan vervangen.

De cijfers en conclusies van het onderzoek zijn gepubliceerd in het nieuwe SoMe magazine. Download het magazine hier.





Gerelateerde artikelen





Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.
Privacy statement
Cookie disclaimer
Accepteer alle cookies
Weiger cookies
Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.
Privacy statement
Cookie disclaimer
Accepteer alle cookies
Weiger cookies