De meest Social verzekeraars van 2017? Dit zijn ze.

De meest Social verzekeraars van 2017? Dit zijn ze.

31 januari 2018

Some StilstaandMet Centraal Beheer, Aegon en Zilveren Kruis tekende zich in de Monitor een duidelijke Top Drie af. Ook in de enquête werd Centraal Beheer door de collega-verzekeraars tot de meest Social verzekeraar gekozen. Lees hier hoe deze verzekeraars de top 3 hebben behaald in de Social Media Insurance Monitor 2017.

1. Centraal Beheer bouwt op Always-on content

Centraal Beheer heeft nog steeds verreweg de meeste trouwe fans van alle verzekeraars. Met always-on content versterkt Centraal Beheer via Social Media haar klantrelaties en wordt de dialoog aangegaan, ook over actualiteiten. Het inspireert en informeert met relevante content, in beeld en op video, vaak met een knipoog. De duizenden views en shares per video laten zien dat de slogan ‘Even Apeldoorn bellen’ nog niets aan kracht heeft verloren. Op de website worden de Social platformen prominent aangeboden met de mogelijkheid tot het geven van reviews en feedback. Succesvol is ook de inzet van een virtuele assistent op de website. Daarnaast is er een eigen app ontwikkeld waarin klanten met Centraal Beheer kunnen chatten.

2. Aegon stimuleert dialoog met blogs

Aegon probeert met informatieve blogs de lezers te stimuleren om zelfbewust keuzes te maken over hun financiële toekomst. Op Facebook faciliteert het met uitdagende stellingen de dialoog tussen de klanten en Aegon zelf, maar ook tussen klanten onderling. Deze dialoog zorgt voor een hoge en positieve betrokkenheid binnen de Aegon Community. Op Instagram richt Aegon zich duidelijk op de jongere doelgroep.

3. Zilveren Kruis experimenteert met livestreams

Zilveren Kruis experimenteert op Facebook met informatie via Livestreams en Polls. Dit slaat goed aan en leidt tot veel interactie. Op het community platform kunnen de klanten hun ervaringen uitwisselen over ziekten en hun levensstijl. Daar kan ook met elkaar of met de verzekeraar de dialoog worden gevoerd. De service via WhatsApp, Chat, Facebook Messenger en Twitter is erop ingericht dat de klanten de mogelijkheid hebben om zelf het kanaal te kiezen waar zij het liefst een vraag willen stellen.

Benieuwd naar alle resultaten? Klik hier om het SoMe Magazine 2018 te downloaden.


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder
web-monitoring-ok