Dé Social trends voor 2018: Durf. Probeer uit. Fail harder.

Dé Social trends voor 2018: Durf. Probeer uit. Fail harder.

16 februari 2018

Wet En RegelgevingEr gebeurt veel op het digitale front. Welke ontwikkelingen tekenen zich nu al af? Hieronder een aantal om in de gaten te houden.

1. Authentiek beeld werkt

Consumenten willen op een meer persoonlijk niveau in contact komen met de merken die ze volgen. Dus geen mooi gestyled photoshop materiaal meer, maar juist rauw en ongefilterd beeld of videomateriaal. Met authentieke momenten zul je als merk in 2018 de aandacht trekken.

2. Live videostreaming stijgt exponentieel

Iedereen met een mobiel kan tegenwoordig beelden naar de wereld zenden. Er wordt ook massaal naar livestream gekeken: 1 op 5 Facebookgebruikers kijkt wel eens naar een livestream. En zelfs 3x langer naar live dan naar gewone content. Livestream is dé kans in 2018 voor merken om authentieke content met hun fans te delen!

3. Tijdelijke content wordt steeds populairder

In navolging van Snapchat heeft Instagram met haar Stories ook veel gebruikers weten te activeren. Live delen van momenten is niet alleen hot, ook de slechts kortstondige beschikbaarheid van deze content werkt als een ware magneet. De Fear Of Missing Out (FOMO) werkt bij dit type content en zal in 2018 nog meer views opleveren.

4. Investeer in relatie met (micro)influencers

Mensen zijn niet meer geïnteresseerd in een product dat aangeraden wordt door een bekende. Zij volgen echte leiders in hun eigen kennissenkring en vertrouwen die blindelings. Voor merken is het daarom cruciaal om in 2018 samen te werken met influencers. Leiders die in staat zijn om de juiste doelgroep te bereiken en te beïnvloeden met een hoge merkinteractie.

5. Local advertising in online én offline wereld

De strijd om de tijdlijn zal in 2018 heftiger dan ooit zijn. Om echt relevant te zijn zullen daarom steeds meer ads lokaal getarget worden. Waarbij ook vaker de koppeling zal worden gemaakt tussen online en offline adverteren, alsook online en offline conversie.

6. Sterke focus op performance

Social Media spelen een steeds belangrijkere rol in de customer journey. Voor merkbekendheid zijn bereik en frequentie daarom cruciaal. Merken zullen in 2018 steeds grondiger en kritischer naar de performance van Social Media als volwassen marketingkanaal moeten kijken.

Benieuwd naar het magazine? Klik hier om het nieuwe SoMe Magazine te downloaden.


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder

Social Media APK

Lees meer

Welke bijdrage levert social media aan uw business? Na onze Social Media APK weet u precies waar u staat. In zes weken beoordelen onze Social Media-experts uw (content)strategie, uw monitoringmethoden, uw inzet van Social Media-kanalen, de verankering van Social Media in uw organisatie en uw gebruik van tools voor metingen en (content)management. De resultaten presenteren we in een compact rapport, inclusief een benchmark met collega-verzekeraars.

Lees verder
web-monitoring-ok