direct solliciteren

Upload your
CV (.pdf)

Door te solliciteren via de website geef je ITDS toestemming om je ingevulde gegevens 2 jaar te bewaren. ITDS gebruikt deze gegevens om je te kunnen benaderen en als onderdeel van het sollicitatieproces. Je hebt op elk moment het recht om je toestemming aan ITDS in te trekken. Dit kan door een e-mail te sturen naar privacy@itds.nl

verzenden

Bedankt voor je sollicitatie! Wij hebben je gegevens succesvol ontvangen en een van onze recruiters zal contact met je opnemen.

De laatste ontwikkelingen van de andere kant.

#GETREADY

De toekomst heet augmented commerce

Blogs, Digital Business, Social Media

5 oktober 2018

De toekomst heet augmented commerce

Augmented reality is een relatief jonge, innovatieve technologie die de laatste jaren met een stevige opmars bezig is. Maar wat is het en hoe kun je deze technologie inzetten om je klanten nog beter te bedienen? Tom Koolen, Digital & Social Media expert, is overtuigd van de meerwaarde.

Volgens Wikipedia is augmented reality (AR) een live, direct of indirect, beeld van de werkelijkheid waaraan elementen worden toegevoegd door een computer. Inmiddels zijn er genoeg bedrijven en sectoren te noemen die de toegevoegde waarde van AR inzien en de technologie met succes toepassen. Dan bedoel ik niet alleen de Snapchat filters of Nintendo met haar Pokémon Go. Maar denk bijvoorbeeld ook aan hoe IKEA het mogelijk heeft gemaakt om via AR je meubels virtueel in je huiskamer te zetten via je mobiele telefoon. Of l’Oréal die in samenwerking met Facebook het mogelijk maakt om virtueel make-up uit te proberen (try before you buy). Of brillenwinkels die gebruik maken van AR om brillen te kunnen passen of het virtueel schilderen van je muren met de AR app van Flexa. En natuurlijk kunnen de producten na het proberen ook meteen worden besteld (augmented commerce), allemaal via diezelfde mobiel. Maar ook in de medische wereld, het onderwijs, het leger, de muziekindustrie en het toerisme wordt AR veelvuldig toegepast.

Verzekeraars experimenteren

Voor bedrijven biedt deze ontwikkeling zowel een kans als een uitdaging om de huidige contactmomenten met hun klanten te blijven innoveren en nieuwe momenten te creëren. Ook in de verzekeringswereld. Hier heeft AR ook haar intrede gedaan. Er wordt door veel verzekeraars geëxperimenteerd met AR om klanten beter te kunnen bedienen en om diensten efficiënter te kunnen vermarkten. AR is juist voor verzekeraars zeer geschikt om voor langere tijd de aandacht van consumenten vast te houden. Verzekeraars kunnen via AR namelijk interactief hun producten of diensten uitleggen en zo realtime voorzien in de directe informatiebehoefte van de klant.

AR wordt door verzekeraars bijvoorbeeld ingezet om klanten bewuster te maken van mogelijke gevaren of risico’s in hun thuissituatie of wanneer ze onderweg zijn. En hoe deze risico’s vervolgens kunnen worden verkleind met het nemen van de juiste veiligheidsmaatregelen. Maar denk ook aan het tonen van 3D-illustraties van objecten in huis waarvan het raadzaam is om deze te laten verzekeren. Of aan het snel inspecteren van schades en vervolgens het end-to-end verwerken van claims.

Verzekeraar Allianz heeft in het verleden campagne gevoerd met behulp van AR. Allianz laat zien hoe iemand binnenshuis door een iPad kijkend allerlei mogelijke calamiteiten ziet gebeuren. Zoals het overstromen van de gootsteen, het scheuren van een aquarium of het krijgen van een vlam in de pan. Allemaal gezien in de echte wereld en aangevuld met behulp van AR. En met natuurlijk als call to action dat het verstandig is om je hiervoor te verzekeren bij Allianz. Ook verzekeraar AXA in België heeft in het verleden een awareness campagne gevoerd via AR. Via een app liet AXA zien welke stappen je kunt nemen in het geval van een ongeluk onderweg. En verzekeraar MetLife geeft de mogelijkheid om hun brochure over tandartsverzekeringen in te scannen via een app en alle informatie over hun diensten via AR interactief te ontvangen.

Niet alleen voor sales

Steeds meer bedrijven en sectoren experimenteren met verschillende vormen van branded storytelling, met diensten om hun klanttevredenheid te verhogen met behulp van augmented commerce. Al deze experimenten zullen bijdragen aan de doorontwikkeling van augmented reality en augmented commerce. En augmented commerce hoeft zeker niet alleen ingezet te worden voor salesdoeleinden. Ook een interactieve klantbeleving of een nieuwe, snelle, eenvoudige manier van contact leggen met klanten biedt meerwaarde voor bedrijven. Hierbij blijft het belangrijk om vanuit de relevantie voor de consumenten te blijven denken en niet vanuit de mogelijkheden die de technologie allemaal biedt. Om met de woorden van Apple’s Tim Cooke af te sluiten: ‘Augmented reality is going to change everything’. Zolang de technologie maar waarde blijft toevoegen voor consumenten.





Gerelateerde artikelen





Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.
Privacy statement
Cookie disclaimer
Accepteer alle cookies
Weiger cookies
Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.
Privacy statement
Cookie disclaimer
Accepteer alle cookies
Weiger cookies