Digitale innovatie: de laatste trends

Digitale innovatie: de laatste trends

02 april 2019

digitale trends maart

Dat digitale innovatie een hot item is binnen de financiële dienstverlening, dat weten we inmiddels wel. Er wordt zoveel ondernomen op dit vlak, dat het soms allemaal haast niet meer bij te houden is. Wij zetten daarom graag de digitale innovatie highlights van afgelopen maand voor je op een rij.

1. ‘FINANCIAL HEARTBEAT DE PERSOONLIJKE HEALTH TRACKER ALS HET GAAT OM FINANCIËN’

MoneyLion, het in New York gevestigde digitale financieringsplatform, heeft de eerste health tracker voor financiën gelanceerd, genaamd ‘Financial Heartbeat’. Middels deze app helpt MoneyLion consumenten om hun financiën beter onder controle te krijgen. Net als bij smartwatches en fitness wearables, vereenvoudigt MoneyLion’s Financial Heartbeat het volgen en begrijpen van iemands financiële welzijn. De tool bevat vijf belangrijke financiële pijlers: “Save, Spend, Shield, Score and Strive”. De app voegt deze vijf pijlers vervolgens samen in een Financial Heartbeat-score, waarmee MoneyLion haar leden stimuleert om hun financiële hartslag te verbeteren en zo meer vertrouwen te krijgen in hun financiële welzijn, en idealiter een gelukkiger en gezonder leven te leiden als gevolg van verminderde financiële stress. Klik hier voor meer inzichten.

 

2. ‘ALLIANZ X VERGROOT INVESTERINGSFONDS TOT €1 MILJARD’

Allianz X, de digitale investeringsafdeling van de in München gevestigde Allianz Group, heeft aangekondigd aanvullende investeringen van Allianz SE te hebben ontvangen, als gevolg van de succesvolle trackrecord van het fonds. De omvang van het fonds is toegenomen tot € 1 miljard. Dit maakt Allianz X tot een van de grootste investeerders in digitale startups binnen Europa. De nieuwe fondsen zullen worden gebruikt om directe investeringen te doen in digitale bedrijven over de hele wereld die strategisch relevant zijn voor de Allianz Group. Tot op heden heeft Allianz X meer dan 15 directe investeringen gedaan in digitale bedrijven met betrekking tot verzekeringen over de hele wereld. Klik hier voor meer inzichten.

 

3. ‘BRAVELY OP EEN MISSIE VOOR EEN BETERE EN GEZONDERE WERKPLEK’

Maak kennis met Bravely, de in New York gevestigde startup op een missie om de werkplek te transformeren naar een betere en gezondere plek voor iedereen. Bravely verbindt middels haar app professionele coaches met werknemers om hun persoonlijke problemen aan te pakken. De startup, die sinds de lancering in 2017 ruim 3 miljoen ophaalde, werkt met professionals die buiten de muren van werknemersorganisaties opereren om een vertrouwelijke en comfortabele omgeving te creëren waar werknemers zich kunnen openen. Bravely werkt met verschillende merken, zoals Zillow, Handshake en Intersection, en ontdekte dat 90% van de mensen die sessies hielden (en hun onderzoek na de sessie voltooiden) erkende dat het heeft geholpen zich positiever te voelen over hun bedrijf en 52% zeiden dat ze eerder bij hun bedrijf zouden blijven als ze toegang hadden tot het soort ondersteuning dat Bravely biedt. Klik hier voor meer inzichten.

 

4. ‘GEEN GRIP OP JOUW INKOMSTEN EN UITGAVEN? GENIUS HOUDT EEN OOGJE IN HET ZEIL’

BGL BNP Paribas heeft met ‘Genius’ op slimme wijze een algoritme voor kunstmatige intelligentie geïntroduceerd om klanten te helpen bij het dagelijkse beheer van hun rekeningen. Genius, een gepersonaliseerde en intelligente digitale assistent, stuurt haar klanten berichten in de vorm van advies, waarschuwingen en aanbevelingen voor budgettering en om uitgaven makkelijker en sneller te controleren. De nieuwe functie is ontwikkeld in samenwerking met fintech-firma Personetics en is in staat om trends rondom klantenbestedingen te analyseren, aankopen en betalingen te classificeren, klanten op ongebruikelijke transacties of cashflowproblemen te wijzen en om tips te geven over slim bankgedrag. En dat allemaal  via de app. Klik hier voor meer inzichten.

Meer informatie over digitale innovatie? Neem contact met ons op!


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder

Social Media APK

Lees meer

Welke bijdrage levert social media aan uw business? Na onze Social Media APK weet u precies waar u staat. In zes weken beoordelen onze Social Media-experts uw (content)strategie, uw monitoringmethoden, uw inzet van Social Media-kanalen, de verankering van Social Media in uw organisatie en uw gebruik van tools voor metingen en (content)management. De resultaten presenteren we in een compact rapport, inclusief een benchmark met collega-verzekeraars.

Lees verder