Digitale innovatie: de laatste trends

Digitale innovatie: de laatste trends

19 juni 2019

digitale transformatie
Dat digitale innovatie een hot item is binnen de financiële dienstverlening, dat weten we inmiddels wel. Er wordt zoveel ondernomen op dit vlak, dat het soms allemaal haast niet meer bij te houden is. Wij zetten daarom graag de digitale innovatie highlights van afgelopen maand voor je op een rij.

1. ‘Salesforce koopt Tableau voor 15.7 miljard dollar’

Het Amerikaanse Salesforce doet de grootste overname uit zijn geschiedenis. De techreus telt 15,7 miljard dollar neer voor Tableau Software. Salesforce is vooral bekend van zijn zogeheten CRM-software, voor de opvolging van klantrelaties. Tableau is een specialist in data-analyse, met name het visualiseren van gegevens. Met Tableau versterkt Salesforce zijn positie in de aanzwellende digitalisering van bedrijven. De overname zal de omzet volgend jaar naar verwachting met 350 tot 400 miljoen dollar doen aandikken. Klik hier voor meer inzichten.

2. ‘ING maakt Apple Pay beschikbaar in Nederland’

ING heeft ondersteuning voor Wallet toegevoegd in zijn Bankieren-app voor iOS. Daarmee is de app nu klaar voor de komst van Apple Pay. De bank maakte afgelopen maand bekend dat de betaaldienst naar Nederland komt en is vandaag de dag ook te gebruiken. Met Apple Pay is het mogelijk om contactloos af te rekenen met een iPhone of Apple Watch. De apparaten moeten bij betaling tegen de betaalautomaat gehouden worden. Met Apple Pay kunnen gebruikers per dag maximaal 2.500 euro betalen. Dat maximumbedrag ligt voor zestien- en zeventienjarigen op 250 euro per dag. Klik hier voor meer inzichten.

3. ‘InsurTech Lemonade actief in Duitsland’

Lemonade, de digitale inboedelverzekeraar, breidde zich afgelopen dinsdag uit naar Europa met de lancering van haar diensten in Duitsland. De Amerikaanse start-up haalde tot nu toe zo’n 480 miljoen dollar aan investeringen op. Afgelopen april werd bekend dat Lemonade een kantoor in Amsterdam wilde openen. Hoewel het erop lijkt dat de Europese overstap nu vanuit de Nederlandse hoofdstad wordt geregeld, volgens de website van Lemonade is het Europese kantoor gelegen aan de Weesperstraat, is de verzekeraar nu alleen nog actief in Duitsland. Klik hier voor meer inzichten.

4. ‘Real Insurance zet Google Assistent in voor klantenservice’

Momenteel wordt Google Home nog veelal gebruikt voor het snel kunnen stellen van vragen. Met vragen over het weer, de openingstijden van de lokale supermarkt of antwoorden op feitjes is Google Home echter nog niet op z’n best. Toch zet de Australische levensverzekeraar Real Insurance de Google-assistent in als onderdeel van haar klantenservice om belangrijke vragen over levensverzekeringen direct via een mobiel Android-apparaat of slimme Google-luidspreker op elk moment te beantwoorden. Real Insurance is de eerste levensverzekeraar in Australië die een integratie met de Google-assistent uitvoert. Klik hier voor meer inzichten.

5. PolicyAdvisor lanceert arbeidsongeschiktheidsverzekeringstool voor Canadezen’

De insurtech startup ‘PolicyAdvisor’ uit Toronto lanceerde onlangs een eenvoudige en gemakkelijk te gebruiken online tool in Canada. PolicyAdvisor biedt werkende professionals, senior executives en zelfstandigen de mogelijkheid om direct een offerte of arbeidsongeschiktheidsverzekering aan te vragen binnen 1 minuut vanaf hun telefoon, tablet of computer. Dit kan vanuit het buitenland, op de bank vanuit huis of een locatie die hen elk moment van de dag het beste schikt. Klik hier voor meer inzichten.


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Social Media APK

Lees meer

Welke bijdrage levert social media aan uw business? Na onze Social Media APK weet u precies waar u staat. In zes weken beoordelen onze Social Media-experts uw (content)strategie, uw monitoringmethoden, uw inzet van Social Media-kanalen, de verankering van Social Media in uw organisatie en uw gebruik van tools voor metingen en (content)management. De resultaten presenteren we in een compact rapport, inclusief een benchmark met collega-verzekeraars.

Lees verder

Sociale strategie en implementaties

Lees meer

Als enige Social Media-specialist in de financiële dienstverlening koppelt ITDS kansen aan meetbaar resultaat. Zodat Social Media likes oplevert, maar vooral tevreden klanten. Dat begint met een slimme strategie. Het ontwikkelen daarvan hoeft helemaal geen weken te duren. Wij helpen u bij het bepalen van uw doel – en hoe u dat gaat bereiken. Dankzij onze marktkennis is ons advies altijd concreet. Natuurlijk helpen we u graag bij de doorvertaling.

Lees verder
web-monitoring-ok