Digitale innovatie: de laatste trends

Digitale innovatie: de laatste trends

27 augustus 2019

digitale innovatie

Dat digitale innovatie een hot item is binnen de financiële dienstverlening, dat weten we inmiddels. Er wordt zoveel ondernomen op dit vlak, dat het soms allemaal haast niet meer bij te houden is. Wij zetten daarom graag de digitale innovatie highlights van afgelopen maand voor je op een rij.

 

1. ‘Thaivivat biedt ’s werelds eerste automatische “aan & uit” autoverzekering aan’

De Thaise verzekeraar Thaivivat streeft ernaar om haar verzekeringsproducten en -diensten voor consumenten continu te ontwikkelen om aan de hedendaagse eisen van de klant te voldoen. Om de efficiëntie en klanttevredenheid te vergroten is Thaivivat een samenwerking aangegaan met de telecomaanbieder Advanced Info Service (AIS). Beide partijen introduceren ‘s werelds eerste verzekeringspolis die automatisch wordt ingeschakeld wanneer een bestuurder zijn of haar auto start. Klanten die zich aanmelden, krijgen een in de simkaart ingebed volgapparaat om aan te sluiten op hun voertuigen. Via het netwerk van Advanced Info Service verzendt het apparaat gegevens naar Thaivivat die de dekking inschakelt wanneer de auto start en stopt wanneer de motor wordt uitgeschakeld. Bekijk hier meer inzichten.

 

 2. ‘Prudential lanceert nieuwe gezondheidsbeheer app in Maleisië’

‘Prudential Pulse’ is de nieuwe digitale app van Prudential. AI aangedreven zelfhulpprogramma’s en realtime informatie zijn gebruikt om klanten te helpen hun persoonlijke gezondheid en welzijn te beheren. De alles-in-één applicatie van Prudential biedt een scala aan functies waarmee gebruikers bijvoorbeeld zelf via de app kunnen onderzoeken naar mogelijke ziektesymptomen. Prudential Pulse is vorige week voor het eerst gelanceerd in Maleisië en zal vervolgens worden geïntroduceerd op 10 andere markten in Azië. De app is gratis te downloaden op iOS en Android, zodra deze officieel in hun land is gelanceerd. Bekijk hier meer inzichten.

 

3. ‘Brolly verzekert jouw eigendom waar en wanneer jij dat wilt’

Dat de Engelse insurtech Brolly niet stilzit blijkt maar weer uit het feit dat het afgelopen week een nieuwe chatbot lanceerde, die zich volledig richt op de thuisverzekeringsmarkt. Het nieuwe verzekeringsproduct via de app is bedoeld voor klanten die een woning huren of bezitten en tot £40.000 aan bezittingen willen verzekeren. Voor in aanmerking komende klanten die het registratieproces hebben voltooid, zegt Brolly dat de app-gebaseerde ‘chatbot’ binnen 60 seconden een offerte kan verstrekken. Zo kunnen klanten foto’s maken van hun bezittingen en zal de AI-aangedreven ‘computer vision’ de items identificeren. Klanten selecteren eenvoudig de waarde die ze in huis willen beschermen, het bedrag dat ze buitenshuis willen beschermen en het product dat ze willen betalen. De producten van de klant zijn vervolgens wereldwijd gedekt. Ook kan de klant zijn of haar dekking op elk moment bijwerken, zonder kosten. Bekijk hier meer inzichten. 

 

4. ‘Achmea lanceert innovatiefonds voor sociaal vernieuwende fintechs’

Het Achmea Innovation Fund gaat groeikapitaal verstrekken aan ondernemingen die actief zijn in de domeinen gezondheid, mobiliteit, wonen en ‘financiële oplossing voor nu, straks en later’. Achmea heeft de ambitie om het investeringsfonds op termijn te laten groeien naar een omvang van 100 miljoen euro. Het fonds wordt volgens de verzekeraar vanaf 1 oktober actief. Bekijk hier meer inzichten.

Benieuwd naar welke innovaties er nog meer spelen binnen de financiële branche? Klik hier.

 


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder

Social Media APK

Lees meer

Welke bijdrage levert social media aan uw business? Na onze Social Media APK weet u precies waar u staat. In zes weken beoordelen onze Social Media-experts uw (content)strategie, uw monitoringmethoden, uw inzet van Social Media-kanalen, de verankering van Social Media in uw organisatie en uw gebruik van tools voor metingen en (content)management. De resultaten presenteren we in een compact rapport, inclusief een benchmark met collega-verzekeraars.

Lees verder
web-monitoring-ok