Digitale innovatie: de laatste trends

Digitale innovatie: de laatste trends

02 oktober 2019

digitale trends

Dat digitale innovatie een hot item is binnen de financiële dienstverlening weten we inmiddels. Op dit vlak wordt zoveel ondernomen, dat het soms bijna niet meer bij te houden is. Wij zetten daarom graag de digitale innovatie highlights van afgelopen maand voor je op een rij.

 

1. ‘Salesforce ontwikkelt Financial Service Cloud voor de verzekeringsbranche’

CRM-gigant Salesforce ontwikkelt speciaal voor de verzekeringsbranche een Financial Service Cloud om de klantenservice te optimaliseren. Salesforce speelt goed in op de uitdagingen die de verzekeringssector op dit moment ervaart. Doordat zij vaak gescheiden en gedecentraliseerde systemen hebben, is het voor hen lastig om een naadloze klantenervaring aan te bieden. Salesforce biedt met de nieuwe tool verzekeraars een 360-graden klantbeeld van hun verzekerden. Hierdoor kunnen ze op een gepersonaliseerde manier in contact blijven met hun klanten. Bekijk hier meer inzichten. 

 

2.‘De “pauseable” autoverzekering van Pact’

Ben je niet aan het autorijden? Waarom dan betalen voor een verzekering? De Amerikaanse autoverzekeraar Pact introduceert Pact Pause. Dit is een autoverzekering die gemakkelijk via de app kan worden gepauzeerd, als je niet achter het stuur zit. Op deze manier biedt Pact niet alleen een slimmere autoverzekering aan, maar stimuleren ze ook om af en toe de auto te laten staan. Wanneer de verzekering wordt gepauzeerd, ontvangt de klant een korting op de verzekeringspremie voor de volgende maand die kan oplopen tot 40%. Pact speelt hiermee in op de behoeften van de individuele klant. Bekijk hier meer inzichten.

 

3. ‘Cuvva lanceert Reisverzekering voor Millennials en Generatie Z’

De Engelse insurtech startup Cuvva introduceert een nieuw reisverzekeringsproduct via hun mobiele app. Uit onderzoek onder 18- tot 34-jarigen blijkt dat jongeren eerder een reisverzekering aanschaffen als deze goedkoper is, makkelijker geformuleerd is en de formulieren eenvoudiger en minder langdradig zijn. Daarom lanceert Cuvva een ‘single trip travel insurance’ die gemakkelijk via een app aangezet en aangepast kan worden. De pay-as-you-go startup werd oorspronkelijk gelanceerd als autoverzekeringsapp. Deze app biedt een autoverzekering per uur aan. Cuvva is verheugd met de toevoeging van een reisverzekering aan hun huidige aanbod. Bekijk hier meer inzichten. 

 

4. ‘Geen papier, maar live video claims! Ageus en SightCall slaan de handen ineen’

Ageas UK en SightCall zijn een partnership aangegaan om de claimreis te optimaliseren met videocommunicatie. SightCall is een visuele ondersteuningstechnologie waarmee claims op afstand beoordeeld kunnen worden door middel van live video. Via de app kunnen klanten van Ageas UK een live video starten en zo hun claim streamen naar een claimadviseur die hun zaak behandelt. Hierdoor zal het claimteam van Ageas UK gemakkelijker en efficiënter informatie kunnen delen met de klant. Bekijk hier meer inzichten.

Benieuwd naar welke innovaties er nog meer spelen binnen de financiële branche? Klik hier.

 


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder

Social Media APK

Lees meer

Welke bijdrage levert social media aan uw business? Na onze Social Media APK weet u precies waar u staat. In zes weken beoordelen onze Social Media-experts uw (content)strategie, uw monitoringmethoden, uw inzet van Social Media-kanalen, de verankering van Social Media in uw organisatie en uw gebruik van tools voor metingen en (content)management. De resultaten presenteren we in een compact rapport, inclusief een benchmark met collega-verzekeraars.

Lees verder
web-monitoring-ok