Digitale innovatie: de laatste trends

Digitale innovatie: de laatste trends

30 oktober 2019

digitale innovatie update

Dat digitale innovatie een hot item is binnen de financiële dienstverlening weten we inmiddels. Op dit vlak wordt zoveel ondernomen, dat het soms bijna niet meer bij te houden is. Wij zetten daarom graag de digitale innovatie highlights van afgelopen maand voor je op een rij.

 

1. ‘Niet meer kamperen in de regen dankzij Setoo en Campings.com’

Kamperen in de stromende regen. Daar zit toch niemand op te wachten? Setoo en Campings.com slaan de handen ineen en komen met een oplossing. Deze bedrijven lanceren een ‘first-of-it’s-kind’ verzekeringsproduct dat het mogelijk maakt om vakanties te annuleren bij slechte weersvoorspellingen. De klant krijgt automatisch een pushbericht met de mogelijkheid om de vakantie te annuleren bij voorspelde regen. Wanneer de klant besluit een vakantie te annuleren, wordt het geld automatisch teruggestort. Het prijsmodel is gebaseerd op machine learning waardoor per camping en data een specifieke premie berekend wordt. Bekijk hier meer inzichten.

 

2. ‘GUESTCOVER: een verzekeringsproduct voor home-sharing’

Wist jij dat een traditionele reisverzekering geen dekking biedt als er problemen zijn met een geboekte accommodatie? 69% van de Britten in ieder geval niet. Daar speelt de Britse insurtech GUARDHOG slim op in met de lancering van het nieuwe verzekeringsproduct GUESTCOVER. Met dit product kunnen boekingen via ‘home-sharing’ platformen als Airbnb verzekerd worden. Voor £15-20 per boeking ben je verzekerd voor verschillende problemen als fraude, verkeerde verwachtingen door foto’s en last minute annulering door de eigenaar. Bekijk hier meer inzichten.

 

3. ‘Duuo introduceert ‘Rent-my-stuff’ verzekering voor peer-to-peer deelplatform’

Duuo, het digitale verzekeringsmerk van The Co-operators, lanceert in samenwerking met Slice Labs ‘Rent-my-stuff’ verzekeringen. Dit product dekt schade, verlies en diefstal bij verhuur van eigendommen via peer-to-peer deelplatformen. Volgens Robin Shufelt, Directeur van Duuo, zijn diefstal, schade en verliezen de grootste hindernissen voor de adoptie van de peer-to-peer huurmarkt. Duuo hoopt dat mensen door middel van deze verzekering hun eigendommen zorgeloos kunnen verhuren. Bekijk hier meer inzichten.

 

4. ‘Gripp’ op je financiën door integratie rekeningen bij ABN’

Veel Nederlanders bankieren bij verschillende banken, waardoor zij niet altijd goed inzicht in hun financiën hebben. ABN AMRO haakte hier eerder slim op in door klanten van Rabobank, SNS en BUNQ de mogelijkheid te bieden om hun rekeningen te integreren met de Mobiel Bankieren-app en het internetbankieren van ABN. Vanaf deze maand is dit ook mogelijk voor klanten van ING, ASN en Regiobank. De app ‘Gripp’ biedt een duidelijk overzicht over financiën. Deze app telt momenteel 600.000 gebruikers en zet inkomsten en uitgaven in diverse handige categorieën. Per categorie kan een budget ingesteld worden en als het budget bijna overschreden wordt krijgt de gebruiker een pushmelding. Bekijk hier meer inzichten.

 

Benieuwd naar welke innovaties er nog meer spelen binnen de financiële branche? Lees het hier. Of zelfs dagelijks een update ontvangen over de nieuwste innovaties binnen de financiële wereld? Volg ons via Twitter!


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder

Social Media APK

Lees meer

Welke bijdrage levert social media aan uw business? Na onze Social Media APK weet u precies waar u staat. In zes weken beoordelen onze Social Media-experts uw (content)strategie, uw monitoringmethoden, uw inzet van Social Media-kanalen, de verankering van Social Media in uw organisatie en uw gebruik van tools voor metingen en (content)management. De resultaten presenteren we in een compact rapport, inclusief een benchmark met collega-verzekeraars.

Lees verder
web-monitoring-ok