Digitale innovatie: de laatste trends

Digitale innovatie: de laatste trends

20 mei 2019

digitale trends maartDat digitale innovatie een hot item is binnen de financiële dienstverlening, dat weten we inmiddels wel. Er wordt zoveel ondernomen op dit vlak, dat het soms allemaal haast niet meer bij te houden is. Wij zetten daarom graag de digitale innovatie highlights van afgelopen maand voor je op een rij.

1. ‘TMRW: de eerste mobile-only bank voor ASEAN millenials’

Een van Singapore’s grootste banken United Overseas Bank (UOB) heeft aangekondigd om in de aankomende maanden een digitale bank te lanceren genaamd TMRW’: de eerste mobile-only bank die speciaal ontworpen is voor ASEAN millenials. De digitale bank-app is zo ontworpen dat deze intuïtief en gebruiksvriendelijk is. Daarom heeft TMRW bijvoorbeeld geen traditioneel app-menu. In plaats daarvan zal de digitale bank leren van de voorgaande customer journeys van elke klant om vooraf geplande functies en informatie te bieden die zijn afgestemd op hun behoeften. TMRW is een van de eerste digitale banken ter wereld met een oproepfunctie binnen haar digitale chatservice in de app. Hierdoor kan de bank het gesprek naadloos met de klant voortzetten, zonder dat ze van de app af hoeven te stappen. Klik hier voor meer inzichten.

 

2. ‘Aflac Japan biedt biometrische authenticatie voor claims’

Nok Nok Labs, leverancier van online-authenticatieoplossingen voor organisaties, heeft aangekondigd dat haar partner Fujitsu Limited met succes de ‘Nok Nok S3 Authentication Suite’ heeft geïmplementeerd bij Aflac Japan. Klanten van Aflac Japan kunnen vanaf nu biometrische authenticatie op hun mobiele apparaten gebruiken om onmiddellijke betalingsdiensten aan te vragen voor hun kankerbehandelingen. Op deze manier kost het veel minder tijd en inspanningen om het papierwerk in te dienen dat nodig is om je identiteit te verifiëren. Patiënten kunnen nu gemakkelijk en veilig passende verzekeringen aanvragen en verwerken met behulp van elke biometrische authenticatiemethode naar keuze, zoals vingerafdrukken of gezichtsherkenning. Klik hier voor meer inzichten.

 

3. ‘Reviti: de levensverzekeraar voor rokers’

Maak kennis met Reviti: een nieuwe aanbieder van goedkopere levensverzekeringen met een twist. De Engelse verzekeraar richt zich namelijk op rokers. Het in Londen gevestigde bedrijf biedt concurrerende verzekeringspremies aan en begint bij £5 per maand, terwijl het ook betere levensstijlkeuzes stimuleert – te beginnen met het stoppen van sigaretten kopen of beter nog, helemaal stoppen met roken. Reviti is van plan een reeks verzekeringspolissen te lanceren die betere leefstijlkeuzes stimuleren, zoals het verbeteren van iemands dieet, het verminderen van alcohol of juist fit worden. Elke klant krijgt de kans om deel te nemen via de Reviti life-app een programma uit te werken, dat hen 120 activiteiten en programma’s biedt die ontworpen zijn om veranderingen in levensstijl te ondersteunen. Klik hier voor meer inzichten.

 

4. ‘Tweewielerverzekering via WhatsApp kopen’

De inwoners van India die hun motor willen verzekeren, kunnen nu een tweewielerverzekering kopen van Bharti AXA General Insurance door simpelweg op WhatsApp een gemiste oproep te achter te laten en te chatten op het berichtenplatform. Het aanbod, genaamd ‘Koop tweewielersverzekering op WhatsApp’, dat beweert de eerste in zijn soort in India te zijn, is beschikbaar gesteld via AXA’s samenwerking met Insurance aggregator Wishpolicy. Wishpolicy claimt vooruitgang te hebben geboekt in het aansturen van transacties op WhatsApp via het nieuwe product. Klik hier voor meer inzichten.

 

5. ‘Achmea sluit zich aan bij Mobility as a Service (MaaS) Alliantie’

Achmea heeft zich onlangs als eerste Nederlandse verzekeraar aangesloten bij de internationale alliantie Mobility as a Service (MaaS). Deze publiek-private samenwerking werkt aan een duurzame transformatie van mobiliteitsconcepten. Daarbij investeert de consument niet langer in transportmiddelen, maar koopt mobiliteit in. Het motto van MaaS is: “Je krijgt wat je wilt, wanneer je het wilt”. Openbaar vervoer, deelfietsen, taxi’s, elektrische deelauto’s, carpoolen en allerlei tussenvormen van mobiliteit worden met MaaS naadloos samengesmeed tot een aantrekkelijk systeem. Een systeem dat je met je smartphone bereikt, plant, bestelt en betaalt. Andere partners van MaaS zijn onder meer het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Siemens. Klik hier voor meer inzichten.


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder

Social Media APK

Lees meer

Welke bijdrage levert social media aan uw business? Na onze Social Media APK weet u precies waar u staat. In zes weken beoordelen onze Social Media-experts uw (content)strategie, uw monitoringmethoden, uw inzet van Social Media-kanalen, de verankering van Social Media in uw organisatie en uw gebruik van tools voor metingen en (content)management. De resultaten presenteren we in een compact rapport, inclusief een benchmark met collega-verzekeraars.

Lees verder
web-monitoring-ok