“Dit traject was echt iets unieks.”

Blockchain games

De wereld verandert en Delta Lloyd verandert mee. Miranda Hutten, Teammanager Informatiemanagement Leven, vertelt over het veranderprogramma ‘Samen Groeien’, dat ze samen met ITDS succesvol afrondde. “Het commitment vasthouden, dat was misschien wel het belangrijkst.”  

“Een verandering in gang zetten is niet zo moeilijk. Hem doorzetten, dat is de uitdaging,” vertelt Hutten. Toen ze in het voorjaar van 2015 intern overstapte naar de Delta Lloyd Leven-divisie, trof ze een team aan dat moest transformeren naar een interne consultancy-organisatie. Een veranderprogramma van een jaar bood de teamleden houvast en concrete kansen voor groei.

Kwaliteit en professionaliteit

“Mijn afdeling zorgt voor de businesskant van grote veranderingen die doorgevoerd moeten worden, denk aan wetswijzigingen of business changes met of zonder IT- component. Hieraan werken projectmanagers, business analisten en consultants. Om écht een interne consultancy afdeling te worden, moesten we grote stappen zetten op het gebied van kwaliteit, competenties, professionaliteit en agile werken.”

Na een aanbestedingstraject werd ITDS gekozen als partner voor dit verandertraject. De belangrijkste redenen om ITDS bij het traject te betrekken: De bewezen marktkennis en de praktische ‘coaching on the job’. Het plan stond reeds op papier toen Hutten in het voorjaar van 2015 teammanager werd. “Op mijn eerste werkdag zijn we gestart met de uitvoering van het plan, waar het in mijn ogen nodig was, hebben de teamlead van ITDS en ik het samen nog iets aangepast.”

Praktische vaardigheden

Hoe moeten we ons dat voorstellen? “We hebben binnen het team 3 ambassadeurs benoemd om de mensen van het IM Leven BAC team stap voor stap mee te nemen. Daarnaast werd ieder teamlid gekoppeld aan een specialist van ITDS, voor het onderdeel coaching on the job. Ook hadden de teamlead van ITDS, en ik veel contact om er samen het beste uit te halen. Wij vulden elkaar aan en wisten goed gebruik te maken van elkaars kwaliteiten. Door middel van directe betrokkenheid en communicatie in het verandertraject heeft ITDS ons heel praktisch geholpen met het structureel verbeteren van vaardigheden. Zo heeft ITDS onder andere ondersteund in het opstellen van stukken, het geven van goede presentaties en het werken volgens de Scrum methodiek.”

Resultaat

Hebben de inspanningen resultaat gehad? “Jazeker! Aan het begin is er een nulmeting gedaan van de interne klanttevredenheid. Ter afsluiting hebben we een nieuwe meting gedaan. De interne klanttevredenheid van ons team is nu 3,1 op een schaal van 5, die willen we in 2016 verhogen naar 3,5. Een mooi doel, zeker in een tijd waarin er steeds meer van je wordt verwacht. Een score boven de 4 vind ik niet zinvol. De inspanning daarvoor weegt niet op tegen het resultaat. Bovendien: zo perfect is niemand!”

Elkaar helpen

Hoe heeft Hutten de samenwerking met ITDS ervaren? “Absoluut positief, ITDS heeft geleverd wat we hebben gehoopt. Zeker de laatste maanden hebben ze er keihard aan getrokken, we wilden natuurlijk allebei ons doel halen. Er was een goede wisselwerking, ik denk dat we elkaar hebben kunnen helpen. Wij zijn gegroeid door hun kennis. En door zich open te stellen, hebben zij geleerd hoe je het beste je weg vindt in een organisatie als de onze.”

Welke kansen zie je?

We maken graag een afspraak. Bel ons op 0653778749 of stuur een e-mail naar e.hoekstra@itds.nl.

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Actueel