Een nieuw gezicht

Een nieuw gezicht

25 mei 2018

Welkom op onze nieuwe site met ook een nieuw logo. We hebben onze uitstraling als ITDS opgefrist. “Want”, stelt ontwerper Wouter Overhaus als uitgangspunt van de restyling: “Het gezicht naar buiten moet kloppen met de ziel, met het DNA van het bedrijf”.

Eigentijdser en gericht op de toekomst was de opdracht bij het ontwikkelen van de nieuwe huisstijl voor ‘OVERHAUS, werkplaats voor ontwerp en communicatie’. Deze vernieuwde website heeft naast de noodzakelijke informatie daarom ook veel redactionele content, zodat de site meer gaat leven en meer een magazine is. Overhaus: “Dat zit ‘m in de beelden en de variaties. De functie van de site is daarmee ook duidelijk. Het is het visitekaartje van ITDS. De nieuwe campagne ‘#getready’ sluit daarop aan. Daarin wordt de ziel van het bedrijf bloot gelegd, de kijk op de dingen.”

Het proces van een restyling is een voortdurend sparren tussen de directie en het ontwerpbureau. Wouter Overhaus: ““Je gaat als ontwerper nooit alleen de creatieve weg af. Allereerst zijn wij gaan kijken naar de essentie van ITDS. Er is geen poeha. Het professionalisme voel je in alles. Als je het kantoor binnenkomt heb je echt het idee van wauw. Voor het nieuwe logo werd daarom gekozen voor een letter die stoer is en toch ook een heel rustige vorm heeft. Datzelfde geldt voor de hele nieuwe huisstijl, van PowerPoints tot briefpapier”.


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten
web-monitoring-ok