Expertise over de financiële sector én Salesforce: Max en Tom vertellen

Expertise over de financiële sector én Salesforce: Max en Tom vertellen

12 oktober 2021

Interview Salesforce consultants over implementatietraject

Sinds april dit jaar is ITDS officieel consulting partner van Salesforce. Deze succesvolle samenwerking creëert een hoop kansen voor zowel onze klanten als onze medewerkers. Onze Max en Tom, consultants met Salesforce expertise, begeleiden op dit moment een implementatieproject bij een grote verzekeraar. “Door onze expertise maken wij de perfecte vertaalslag om zo Salesforce en financiële partijen samen te brengen,” legt Max uit. In dit interview vertellen Max en Tom meer over het partnership, de kansen die dit intern én bij onze klanten biedt en natuurlijk de toekomstplannen bij ITDS.

 

Salesforce: een CRM-systeem met bijna oneindige mogelijkheden 

Salesforce is een cloudgebaseerd CRM-systeem dat alle administratieve systemen onder één dak houdt. Naar eigen zeggen optimaliseert het elk bedrijfsproces waar klantinteractie plaatsvindt. Denk aan sales, marketing, commerce en klantenservice. Bijna oneindig veel mogelijkheden één systeem dus. Momenteel begeleiden Tom en Max, samen met een aantal ITDS collega’s, een Salesforce implementatietraject bij een grote verzekeraar. Tom is hier verantwoordelijk voor de klantadministratie. Hij vertelt: “In dit deel wordt alle belangrijke informatie voor klanten en over klanten geregeld. Kort gezegd help ik deze verzekeraar met een grote hoeveelheid klantdata het overzicht krijgen en behouden. Dankzij mijn ervaring vanuit eerdere Salesforce projecten kan ik goed samen met onze klant beslissen welke functionaliteiten moeten worden ingebouwd en op welke manier. Denk hierbij aan automatisch taken voor gebruikers maken wanneer een klantvraag te lang niet is aangeraakt. Of aan het inregelen van de rechten van gebruikers: wie mag wat wel of niet zien en bewerken.”

Max heeft op dit traject onder andere de aanvraagstraten voor de verzekeringsproducten heeft ontwikkeld. “Dit zijn de schermen waar klanten doorheen lopen om een product te afsluiten. Deze stappen lopen synchroon aan processen zoals het berekenen van de juiste premie, aanmaken van een klantaccount, validities uitvoeren (CIS), informatie met andere systemen uitwisselen het creëren van een offerte en polis. Ik analyseer de processen en bepaal samen met onze klant welke functionaliteiten in Salesforce moeten worden gebouwd. Ook bouw ik deze functionaliteiten zelf en zorg dat ze goed samenkomen.” 

 

Zo word je een consultant met Salesforce expertise

Voor Max – sinds november 2020 werkzaam bij ITDS – is dit zijn eerste opdracht als consultant. Hij ziet deze opdracht als een goede basis voor een consultant in de financiële sector. “Na mijn traineeship had ik de behoefte om mij meer in de technische hoek te ontwikkelen. Daarom heb ik bewust gekozen om me verder te verdiepen in Salesforce. Zo doe ik concrete vaardigheden op, die ik ook nog kan verzilveren met waardevolle certificaten voor mijn gehele carrière. Daarnaast leer ik heel grondig wat de bouwstenen zijn van een bedrijf. Kennis die in latere rollen belangrijk is, omdat je moet weten hoe een bedrijf is opgebouwd en welke processen er hemelsbreed worden gebruikt.”

Ook Tom – momenteel Senior Business Consultant – startte zijn carrière met het Business Consultancy Traineeship, nu drie jaar geleden. Zijn eerste opdracht was op een Salesforce implementatietraject bij een verzekeraar, waar zijn interesse in het systeem gelijk aangewakkerd werd. “Vanaf dat moment ben ik mij via verschillende opleidingen gaan verdiepen in Salesforce en alle mogelijkheden die het systeem biedt. Als snel was ik erachter: de mogelijkheden zijn enorm. Doordat je zelf bouwt in het systeem, is je werk heel tastbaar. Het geeft mij veel voldoening om elke dag de voortgang te zien. Daarnaast is het werk heel divers. Dankzij alle mogelijkheden binnen Salesforce, is je werk elke dag anders.”

 

ITDS als officiële consulting partner van Salesforce

Sinds begin dit jaar is ITDS consulting partner van Salesforce. Volgens zowel Max als Tom opent dit veel nieuwe deuren. Max vertelt: “Het biedt de mogelijkheid om nieuwe klanten aan ons te binden, maar ook kansen op nieuwe type opdrachten. Voorheen hebben we ons hoofdzakelijk gefocust op de implementatie van het systeem, wat natuurlijk logisch is dankzij onze brede kennis over de financiële sector en processen. In de toekomst gaan we ons daarnaast meer focussen op het CRM gedeelte, ofwel het gedeelte dat gericht is op het managen van de klantrelatie. Tom heeft hier al een eerste mooie stap in gezet.” 

Volgens Tom levert de samenwerking veel voordelen op: “We hebben toegang tot resources waar we zonder officieel partnership geen toegang tot zouden hebben. Denk hierbij aan extra trainingen, certificaten, maar ook toegang tot een omgeving waar je samen met collega’s oplossingen kunt uitwisselen. Daarnaast hebben we toegang tot een partneromgeving, waar je nieuwe leads voor projecten kunt opvoeren en een goed overzicht hebt over hoe jij er als partner voor staat.” 

Ook intern is ITDS hard bezig is om de samenwerking verder vorm te geven. Consultants met interesse in Salesforce, konden zich al langer aansluiten bij het Competence Center Salesforce. Tom legt uit: ‘’Het Competence Center Salesforce, bestaat uit een aantal mensen die op hun klantopdracht met Salesforce werken. Binnen deze groep delen we kennis en werken we aan nieuwe kansen. We hebben een trainingsgids met relevante trainingen die je op eigen tempo kunt volgen, we schrijven cases en we geven inhoudelijke trainingen. Daarnaast bieden we de mogelijkheid om Salesforce certificaten te halen die hoog in het vaandel staan bij klanten en Salesforce zelf. Hiermee willen we als ITDS in een zo hoog mogelijk tempo mee ontwikkelen met het snelgroeiende klimaat van Salesforce.” 

 

Van meerwaarde dankzij specialistische kennis 

ITDS is al bijna 24 jaar een gevestigde partij binnen de financiële sector. De combinatie van specialisatie in de financiële sector én diepgaande kennis over Salesforce kom je niet vaak tegen. Max vertelt hierover: “Door deze combinatie kan je echt toegevoegde waarde leveren op een project, omdat je merkt dat kennis over beide onderdelen essentieel zijn voor een succesvol project. Een ijzersterke combinatie dus!”

 

Collega worden van Tom en Max? We zoeken consultants voor ons Salesforce Competence Center! Iets voor jou? Bekijk hier de vacature! 


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

Implementatie

Lees meer

De continue druk op financiële dienstverleners om sneller, beter en kosten efficiënt te presteren stellen strenge eisen aan de IT ondersteuning.

Lees verder
web-monitoring-ok