Goud voor STATE FARM in eerste wereldwijde onderzoek

Goud voor STATE FARM in eerste wereldwijde onderzoek

15 augustus 2016

De Amerikaanse verzekeraar State Farm is nummer 1 geworden in de ranking van de internationale Social Media Insurance Monitor, het eerste onafhankelijke onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars wereldwijd. Dit onderzoek, een initiatief van ITDS Business Consultants, heeft de activiteit van 20 internationale verzekeraars uit 11 verschillende landen gemeten.

State Farm manifesteert zich als een ‘content brand’, waarbij social content ingezet wordt om offline en online communities op te bouwen. Het Nederlandse Aegon heeft de tweede plaats veroverd, dankzij haar integrale social aanpak: een ‘social’ website, actief met video en aanwezig op alle belangrijke social kanalen. Allianz uit Duitsland heeft de derde plaats weten te bemachtigen. Op hun ‘Allianz hilft’-forum gaan zij – en de consumenten onderling – actief de dialoog aan, evenals op hun Facebook-pagina. 

Towards a Social Company

“De resultaten van het onderzoek tonen aan dat alle internationale verzekeraars actief zijn op Social Media, maar dat veel kansen nog onbenut blijven” concludeert Arjen de Boer, directeur bij ITDS. “Het echte contact met de klant, met name met Millennials, blijft achter. Daarvoor is ook een radicale verandering van de interne organisatie noodzakelijk. Alleen als een echte Social Company is er kans op overleven.”

Het onderzoek werd op basis van interviews, desk research en metingen uitgevoerd tussen januari tot juni 2016. De onderzochte verzekeraars zijn leiders in de internationale verzekeringsbranche.

SoMe magazine

De resultaten en analyses van het onderzoek zijn gepubliceerd in een speciaal magazine, genaamd SoMe. Download dit magazine op itds.com/some2016.

Neem contact met ons op voor meer informatie, of als u een hardcopy van het magazine wenst te ontvangen.


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder
web-monitoring-ok