direct solliciteren

Upload your
CV (.pdf)

Door te solliciteren via de website geef je ITDS toestemming om je ingevulde gegevens 2 jaar te bewaren. ITDS gebruikt deze gegevens om je te kunnen benaderen en als onderdeel van het sollicitatieproces. Je hebt op elk moment het recht om je toestemming aan ITDS in te trekken. Dit kan door een e-mail te sturen naar privacy@itds.nl

verzenden

Bedankt voor je sollicitatie! Wij hebben je gegevens succesvol ontvangen en een van onze recruiters zal contact met je opnemen.

#GETREADY

Henry Haaijer: “Performance draait om mensen”

Blogs, ITDS'er aan het woord, Performance Improvement

11 mei 2018

Henry Haaijer: “Performance draait om mensen”

“Ik vind het gaaf om de ontwikkeling van mensen te stimuleren en te koppelen aan de strategie van een bedrijf zodat de performance klopt en alles werkbaar is. Dat intrigeert mij” vertelt Henry Haaijer, inmiddels een jaar werkzaam als Directeur Performance Improvement bij ITDS.

“De organisaties waarmee ik in contact kom hebben gemeen dat ze over het algemeen dezelfde problemen ervaren. Het is moeilijk om de juiste talenten te vinden en te houden, daarnaast staat het leiderschap van deze tijd onder druk. Hoe geef ik leiding aan deze nieuwe tijd en hoe richt ik mijn organisatie in? Veel organisaties worstelen hiermee. Uiteindelijk zie je dat deze worsteling ook te koppelen is aan de inrichting van organisaties en hun performance managementsystemen. Over het algemeen is dit redelijk traditioneel en wordt er gestuurd op een aantal standaard KPI’s. Daarnaast is de organisatie inrichting vaak gelaagd en niet wendbaar genoeg.” De combinatie van bovenstaande feiten zorgen ervoor dat bedrijven wel moeten innoveren. “Het is een kwestie van het schip dat de wal keert: Generatievraagstukken en specifiek millennials kijken anders naar werk. Het is aan ons om hier een goed antwoord op te hebben, wie de talenten heeft kan immers zijn concurrenten voorblijven.”

Performance zichtbaar maken

“Verbeteren van performance is onlosmakelijk verbonden met gedrag en het veranderen ervan. Tegelijkertijd is dit ook eng voor veel mensen. Van nature zijn wij niet gewend om buiten onze comfort zone te treden. Zowel privé als zakelijk wordt dit als lastig ervaren. Onze opdrachten hebben altijd een groot “gedragscomponent” in zich. Het is immers zo, organisaties veranderen pas als mensen veranderen. Wij vinden het van belang om deze gedragsverandering zo concreet mogelijk te sturen en om deze om te zetten in een zichtbare performance verbetering. Het creëren van een veilige omgeving waar ontwikkeling centraal staat is van groot belang en daar wordt altijd bewust op gestuurd, zowel bij de deelnemers als bij de opdrachtgevers. Daar staat tegenover dat verandering van gedrag ook te meten is als het gaat om performance verbetering. Daar waar het kan proberen wij gedragsverandering ook daadwerkelijk om te zetten in een sturingsmechanisme.”

Beste verkoper bij de C&A

“De interesse in de ontwikkeling van mensen begon al toen ik de keuze voor mijn studies maakte. Ik wilde weten hoe mensen denken en zich ontwikkelen en ik vond het leuk om dit te combineren met commercie. Daar begon ik tijdens mijn studie al mee toen ik bij de C&A ging werken. Door de kennis uit mijn studie in te zetten tijdens het verkopen, was ik al snel de beste kleding verkoper! Vervolgens ben ik, na een aantal jaar in dienst te zijn geweest bij een familiebedrijf, op m’n zevenentwintigste voor mezelf begonnen. In mijn bedrijf draaide het vooral om leiderschap, cultuur en HR vraagstukken. Dat bedrijf heb ik 15 jaar gehad, dus die interesse is er altijd geweest.”

Eigen groei en ontwikkeling

“Het voordeel van mijn werk is dat de opdrachten ervoor zorgen dat ik me steeds weer moet gaan verdiepen en verbreden en ik niet altijd het zelfde kunstje kan toepassen. Ik vind het leuk om steeds vernieuwing toe te passen in de trajecten die ik doe en daardoor ook gedwongen ben na te denken over mijn eigen ontwikkeling. Hiervoor schakel ik meestal mijn netwerk in en praat ik met mensen die mij bij de opdracht kunnen helpen, zodat ik ook kan leren hoe anderen hiermee omgaan. Het ontwikkelen van een strategie heb ik niet in de schoolbanken geleerd, maar juist door zoveel ervaring op te doen met verschillende strategieën van uiteenlopende bedrijven. Het is elke keer gaaf als ik weer mee mag denken over een bepaalde visie of strategie, en over hoe je de werknemers zo ver krijgt dat ze het gewenste gedrag gaan vertonen. Daarnaast vind ik het van belang om deel uit te maken van diverse netwerken. Ook dit zorgt er voor dat je je eigen horizon kan verbreden, daarnaast is het inhoudelijk en commercieel goed!”





Gerelateerde artikelen





Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.
Privacy statement
Cookie disclaimer
Accepteer alle cookies
Weiger cookies
Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.
Privacy statement
Cookie disclaimer
Accepteer alle cookies
Weiger cookies