Student
Na de middelbare school besloot ik me voor een creatieve studie in te schrijven. Ik was in die tijd veel bezig met social media en online marketing, dus de opleiding Creative Business aan de Hogeschool van Amsterdam was een logische keuze. Daar word je in vier jaar tijd opgeleid tot mediaprofessional. Vooral de creatieve vakken vond ik leuk: je leert bijvoorbeeld met Photoshop werken, teksten schrijven en video’s editen. Ook was er veel ruimte voor vrije keuze – zo volgde ik een specialisatie in ondernemen en in media, en een minor changemanagement.
Tijdens mijn opleiding liep ik stage als allround creative bij een influencermarketingbureau. Daar was ik op projectbasis met software-ontwikkeling bezig, in nauwe samenwerking met het developmentteam. Dat vond ik echt heel leuk om te doen! Toen ik dat aan een vriendin vertelde, zei ze: ‘Dat doen we bij ITDS ook, maar dan in de financiële dienstverlening.’ Zij werkte er toen al een tijdje als consultant, en raadde me aan om eens naar het traineeship te kijken. Ik volgde haar advies op, en ging vrij snel daarna op gesprek in Amsterdam.