Millennials verwachten verzekeraars op WhatsApp

Millennials verwachten verzekeraars op WhatsApp

21 juni 2016

Voor verzekeraars zijn Millennials, de generatie Y van jongeren tussen de 20 tot 35 jaar, niet op de traditionele manieren te bereiken. Een quick scan leverde de volgende aandachtspunten op:

* WhatsApp en Facebook Messenger zijn de kanalen waarop verzekeraars zich moeten concentreren wanneer ze de Millennials willen bereiken. Geen account, geen inloggegevens, gemakkelijk en altijd bereikbaar. En niet alleen om vragen te beantwoorden of proposities te doen, ook om verzekeringen af te sluiten en claims af te handelen. Want ook via Whatsapp of Facebook Messenger kunnen foto’s en video’s worden verstuurd.

* Verzekeringen moeten steeds persoonlijker, individueel gericht worden. Millennials willen een propositie op maat, want ze gaan ervanuit dat alle data van hen bekend zijn. Ze willen aanbiedingen op het moment van aankopen of in een bepaalde levensfase. Daarom willen ze ook geen overbodige verzekeringen of verzekeringen die teveel dekken. Dat kan als verzekeraars meegaan met de technologische ontwikkelingen, met Social Media vooral, want daar zijn de Millennials mee opgegroeid en dus vertrouwd.

* De benadering van Millennials door verzekeraars moet makkelijk en toegankelijk zijn. Het moet relevant zijn en een gevoel van vertrouwen geven. Geforceerde grappen en jolige jeugdigheid vinden ze lastig en geven het gevoel niet serieus te worden genomen. Aan creativiteit worden dus hoge eisen gesteld. Omdat Millennials dag en nacht hun mobiel bij de hand hebben geldt bij hen Mobile Only.


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder

Social Media APK

Lees meer

Welke bijdrage levert social media aan uw business? Na onze Social Media APK weet u precies waar u staat. In zes weken beoordelen onze Social Media-experts uw (content)strategie, uw monitoringmethoden, uw inzet van Social Media-kanalen, de verankering van Social Media in uw organisatie en uw gebruik van tools voor metingen en (content)management. De resultaten presenteren we in een compact rapport, inclusief een benchmark met collega-verzekeraars.

Lees verder
web-monitoring-ok