Uitreiking van Social Media Awards

Uitreiking van Social Media Awards

26 januari 2018

social media award

Own the future

Marit Bouwmeester, Olympisch en wereldkampioen zeiler, stal de show aan het slot van de uitreiking van de Social Media Awards. “Talent? Nee, hard werken, je passie achterna. Het uiterste eruit halen. Niet praten over ‘op het werk’, maar “ik ben aan het werk” Die nuance maakt een groot verschil. Juist ook in het bedrijfsleven.” Dat hield ze de 130 gasten uit de verzekeringsbranche voor op het jaarlijkse Executive Dinner van ITDS Business Consultants.

De zeilster deelde ook de Gouden Social Media Award uit aan Centraal Beheer, de meest Social verzekeraar van 2017. “Zilver telt niet voor mij. Die medaille zit ergens in een doos. Daar kijk ik niet naar. Het gaat mij om de beste te zijn, om goud. Straks in Tokio voor de tweede keer”, zei ze onomwonden.

“Own the future’ was het thema van de andere gastsprekers in het exclusieve clubgebouw van de golfbaan ‘The International’. Jacob Westerlaken van Insurepal vertelde over dit peer-to-peer verzekeringsinitiatief, bedacht in Slovenië: “De uitwerking is misschien nog wat vaag, maar er is wel in 20 seconden tijd voor 18 miljoen dollar ingetekend.” Zijn boodschap:” Beslissend is de overtuigingskracht waarmee je een concept brengt.”

Heel concreet kon Steven Uitentuis zijn over de startup Swapfiets, een idee van een groepje Delftse studenten. Voor een vast bedrag per maand heb je een fiets tot je beschikking met snelle hulp bij pech. Uitentuis: “ Na een jaar hebben we nu 20.000 klanten, in 13 steden en 375 werknemers. Onze les? Het allerbelangrijkst is niet eens het product zelf, maar de service. Voor 73% komt onze groei via de aanbevelingen van familie en kennissen. Dat zegt alles.”

In de paneldiscussie geleid door presentatrice Rivkah op het Veld sloot Tom Koolen, Social Media expert bij ITDS, zich bij het belang van de klantenservice aan. Hij had eerder de conclusies van het onderzoek gepresenteerd: “Hoe positief de inzet van Social door verzekeraars ook dit laatste jaar is geweest, er blijft werk aan de winkel. Wees alert bij de snelle ontwikkelingen. Durf. Probeer uit. Fail harder.”

Benieuwd naar alle resultaten uit het Social Media onderzoek? Klik hier om het SoMe magazine 2018 te downloaden.


Gerelateerde berichten

 Bekijk alle berichten

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

De Social Media Insurance Monitor

Lees meer

Sinds 2011 voert ITDS jaarlijks de Social Media Insurance Monitor uit: een onafhankelijk onderzoek naar de inzet van Social Media door verzekeraars, uitgegeven als SoMe magazine. In korte tijd is de Monitor een begrip geworden, nauwgezet gevolgd door de branche. Als logische vervolg heeft SoMe nu ook een Global Edition. Hiermee brengen we de inzet van Social Media door internationale verzekeraars in kaart.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder
web-monitoring-ok