Conversie extern mid- en backofficesysteem binnen een bank

Conversie extern mid- en backofficesysteem binnen een bank

DE VRAAG

In 2016 vroeg een bank ons om onderzoek te doen naar issues die zijn ontstaan door een migratie van hypotheken. Bij dit project werd het beheer van de hypotheekportefeuille uitbesteed aan een systeemleverancier. Het onderzoek vertaalden we naar een voorstel met mogelijke oplossingen. Dit leidde tot een tweede project, in samenwerking met de bank en de leverancier. Wij vervulden hierbij de consultancy-rol en deden het projectmanagement.

ONZE AANPAK

We vertaalden issues naar requirements en vervolgens naar user stories. De user stories realiseerden we op een Scrum-manier. Hierin zochten we de verbinding tussen bank en systeemleverancier. Het was cruciaal om de bank up-to-date te houden over opgeleverde functionaliteiten. Wensen vanuit de bank vertaalden we direct naar user stories. Deze deelden we met de systeemleverancier, zodat zij met oplossingen konden komen. We keken of deze voldeden aan onze wensen. Ook pasten we de procesbeschrijvingen en instructies aan. Betrokken medewerkers kregen een demo van de opgeleverde functionaliteiten.

HET RESULTAAT

Alle issues zijn door de systeemleverancier opgelost. De bank maakt succesvol gebruik van het externe systeem en werkt nauw samen met de systeemleverancier. Om taken en verantwoordelijkheden te borgen, maakten we een proceshandboek met alle werkprocessen en bijbehorende flowcharts, RACIS en procesbeschrijvingen. Zo blijft de werkverdeling duidelijk en weten alle betrokken medewerkers wat er van hen wordt verwacht.

 

WELKE KANSEN ZIET U?

We maken graag een afspraak.
Bel ons op 020 – 226 01 10 of stuur een e-mail naar info@itds.nl.

 

Wat klanten zeggen

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.


Gerelateerde cases

 Bekijk alle cases

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

Optimale processen en systemen

Lees meer

Doordat we thuis zijn in uw branche, zien we wat voor u werkt. Met process mining tools maken we procesoptimalisaties inzichtelijk en werken we voorstellen uit. We zijn ervaren in het selecteren en implementeren van standaardpakketten en oplossingen, van CRM-systemen, polis- en financiële administraties tot lening- of betaalsystemen. Dat geldt ook voor het inrichten of aanpassen van de infrastructuur en het verbeteren van uw digitale veiligheid.

Lees verder

Projectmanagement met kennis van zaken

Lees meer

Onze projectmanagers worden continu getraind en hebben hun sporen verdiend. En daar begint het pas. We geloven dat projectmanagers pas écht goede resultaten leveren als ze thuis zijn in uw branche. Want dan kunnen ze de juiste vragen stellen, doorvragen – en aan de bel trekken als dat moet. Elke projectmanager bij ITDS kan dat. En doet dat. Zo zijn ze uw vuur aan de schenen en steun en toeverlaat tegelijkertijd.

Lees verder

Consultancy

Toekomstbestendige strategieën die zich in de praktijk bewijzen

Één ding is zeker: de branche gaat op z’n kop. Iedereen heeft het over het data science en robotisering. Digitale kanalen vragen om een andere band met uw klant. En over klanten gesproken: die eisen meer transparantie. En dat moet u ook nog eens agile voor elkaar krijgen. Hoe vertaalt u dat naar werkbare oplossingen? Vertrouw op de kennis en kracht van onze experts. Wij vertalen kansrijke ontwikkelingen naar concrete strategieën, die richting geven.

Lees verder
web-monitoring-ok