Coördinatie van het testing proces bij een grote verzekeraar

Coördinatie van het testing proces bij een grote verzekeraar

testing proces

DE VRAAG

Een verzekeraar moest aan een externe accountant de financiële transacties van een grote afdeling verantwoorden. De externe accountant trekt steekproefsgewijs een aantal samples uit de financiële data en vraagt vervolgens aan onze opdrachtgever om deze te onderbouwen met printscreens, berekeningen en eventuele toelichtingen over de betreffende transacties. Onze opdrachtgever heeft ons gevraagd om dit testing proces tussen de verschillende teams binnen deze afdeling en de externe accountant te coördineren. Natuurlijk, graag zelfs!

ONZE AANPAK

In deze opdracht zijn we van A tot Z betrokken geweest bij het verantwoordingsproces. Dit proces begint wanneer de externe accountant de samples die verantwoord moeten worden aanlevert bij Operational Risk Management (ORM). Wij hebben gedurende het hele proces contact met de verschillende teams binnen de afdeling gehad, om de voortgang te monitoren en tijdig bij te sturen waar nodig. De samples met evidence die de teams uiteindelijk aanleverden bij ORM werd door ons gecontroleerd en in samenwerking met het betreffende team gefinetuned. Nadat de externe accountant goedkeuring gaf over het aangeleverde materiaal documenteerden wij de bevindingen die wij tijdens het testing proces hebben gedaan. Deze deelden wij met team ORM en de managers van de betreffende afdeling in de vorm van concrete verbeterpunten, zodat het volgende verantwoordingsproces nog soepeler zou verlopen.

HET RESULTAAT

Ook het coördineren van de verantwoording van de financiële transacties van Q3 en Q4 hebben we opgepakt. Als gevolg van de verbeteringen die tijdens de verantwoording van Q1 en Q2 waren aangebracht was het dit keer voldoende om hetzelfde werk te verrichten in de helft van de tijd! Een prachtig resultaat voor zowel de opdrachtgever als ITDS. Dit resultaat bereikten we door een optimale samenwerking tussen alle partijen; onze opdrachtgever, de externe accountant en onze consultants. Een strakke planning en zorgvuldig stakeholder management waren hierbij key.

Meer weten over onze Risicomanagement diensten? Klik hier.

 

WELKE KANSEN ZIET U?

 

We maken graag een afspraak.
Bel ons op 020 – 226 01 10 of stuur een e-mail naar info@itds.nl.

 

WAT KLANTEN ZEGGEN

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.


Gerelateerde cases

 Bekijk alle cases

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

Risicomanagement

Alles op orde betekent meer ruimte voor vernieuwing

Risicomanagement krijgt veel aandacht, van toezichthouders en in het publieke debat. Logisch, de risico’s die u als organisatie neemt kunnen grote gevolgen hebben voor uw rendement, reputatie en klanten.

Lees verder
web-monitoring-ok