Customer journeys voor een pensioenverzekeraar

Customer journeys voor een pensioenverzekeraar

DE VRAAG

De Wet verbeterde premieregeling maakt het mogelijk om tijdens het pensioen te blijven beleggen met een deel van het pensioengeld (variabel pensioen). Om dit als verzekeraar te kunnen aanbieden, moeten producten worden aangepast, deelnemers worden begeleid en moeten ze inzicht krijgen om de juiste keuzes te maken. Aan ons de vraag om de implementatie van een nieuw pensioenproduct en de ontwikkeling van customer journeys te begeleiden.

ONZE AANPAK

We stelden een projectteam samen dat de customer journeys uitwerkte. Door met alle disciplines (marketing, verzekeringstechniek, legal, UX design, communicatie) agile aan de slag te gaan, konden we snel schakelen, ook met de betrokken IT-teams. De customer journey toetsten we bij een klantpanel en optimaliseerden we op basis van deze inzichten.

HET RESULTAAT

Een onderscheidend pensioenproduct is geïmplementeerd dat goed aansluit bij de wensen van de markt. De customer journey sluit aan op de persoonlijke situatie van pensioendeelnemers en begeleidt ze goed bij het maken en doorgeven van keuzes.

 

WELKE KANSEN ZIET U?

We maken graag een afspraak.
Bel ons op 020 – 226 01 10 of stuur een e-mail naar info@itds.nl.

 

Wat klanten zeggen

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.


Gerelateerde cases

 Bekijk alle cases

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

Optimale processen en systemen

Lees meer

Doordat we thuis zijn in uw branche, zien we wat voor u werkt. Met process mining tools maken we procesoptimalisaties inzichtelijk en werken we voorstellen uit. We zijn ervaren in het selecteren en implementeren van standaardpakketten en oplossingen, van CRM-systemen, polis- en financiële administraties tot lening- of betaalsystemen. Dat geldt ook voor het inrichten of aanpassen van de infrastructuur en het verbeteren van uw digitale veiligheid.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder

Consultancy

Toekomstbestendige strategieën die zich in de praktijk bewijzen

Één ding is zeker: de branche gaat op z’n kop. Iedereen heeft het over het data science en robotisering. Digitale kanalen vragen om een andere band met uw klant. En over klanten gesproken: die eisen meer transparantie. En dat moet u ook nog eens agile voor elkaar krijgen. Hoe vertaalt u dat naar werkbare oplossingen? Vertrouw op de kennis en kracht van onze experts. Wij vertalen kansrijke ontwikkelingen naar concrete strategieën, die richting geven.

Lees verder
web-monitoring-ok