Digitalisering claimproces

Digitalisering claimproces

DE VRAAG

Onze opdrachtgever zocht een oplossing voor het vereenvoudigen, versnellen en kwalitatief verbeteren van het claimproces. Het claimproces was arbeidsintensief, kende een lange doorlooptijd en was foutgevoelig door onvolledige en inconsistente informatie.

Procesondersteuning vanuit één applicatie
Als oplossing wilde de opdrachtgever procesondersteuning vanuit één applicatie ingericht hebben. Hierin wordt de medewerker in het claim traject van begin tot eind ondersteund en worden onderwater alle informatieverzoeken en wijzigingen richting de “systems of record” afgehandeld. Naast maximale optimalisatie van het proces wordt zo ook een uniforme werkwijze voor de claim behandelaar afgedwongen. De opdrachtgever wilde hiervoor een specifiek en in de praktijk bewezen platform selecteren. Maar hoe pak je dat aan? ITDS is gevraagd het selectietraject te managen.

ONZE AANPAK

ITDS heeft in de loop der jaren een best practice ontwikkeld voor een RFI/RFP traject, inclusief een uitgebreide vragendatabase. Voor deze opdracht hebben we deze best practice in samenwerking met specialisten toegespitst op de situatie en wensen van de opdrachtgever. Met een aantal in de markt bewezen platformen/oplossingen en implementatiepartners hebben wij het RFI/RFP traject doorlopen.

Workshops
Onderscheidend in onze aanpak is dat we naast het standaard RFI/RFP traject, ook intensieve workshops organiseren met leveranciers en implementatiepartners. Projectmanager Rick van der Helm ligt toe: “Zo dwing je de organisatie om kritisch te zijn en geef je de implementatiepartner het podium om specifiek op de klantsituatie in te gaan en het voorstel aan te passen op wensen en nieuwe inzichten”.

Proof of concept
We hebben met twee implementatiepartners een proof of concept fase doorlopen. Beide partijen hebben op basis van dezelfde opdrachtomschrijving een deel van het proces ingericht en konden op die manier aantonen wat zij in huis hadden. De impact van IT-projecten op de organisatie wordt altijd onderschat. Daarom toetst ITDS altijd de veranderkracht bij een implementatiepartner.

HET RESULTAAT

Onze aanpak heeft de opdrachtgever geholpen bij de keuze van een platform dat de oplossing biedt voor de noodzakelijke verbeteringen van het claimproces en dat tevens een push geeft in de noodzakelijke digitale transformatie. Daarnaast heeft de organisatie nu een implementatiepartner aan zijn zijde die het veranderproces goed kan begeleiden.

Meer weten over onze Consultancy diensten? Klik hier.

 

WELKE KANSEN ZIET U?

 

We maken graag een afspraak.
Bel ons op 020 – 226 01 10 of stuur een e-mail naar info@itds.nl.

 

WAT KLANTEN ZEGGEN

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.


Gerelateerde cases

 Bekijk alle cases

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

Optimale processen en systemen

Lees meer

Doordat we thuis zijn in uw branche, zien we wat voor u werkt. Met process mining tools maken we procesoptimalisaties inzichtelijk en werken we voorstellen uit. We zijn ervaren in het selecteren en implementeren van standaardpakketten en oplossingen, van CRM-systemen, polis- en financiële administraties tot lening- of betaalsystemen. Dat geldt ook voor het inrichten of aanpassen van de infrastructuur en het verbeteren van uw digitale veiligheid.

Lees verder

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder

Projectmanagement met kennis van zaken

Lees meer

Onze projectmanagers worden continu getraind en hebben hun sporen verdiend. En daar begint het pas. We geloven dat projectmanagers pas écht goede resultaten leveren als ze thuis zijn in uw branche. Want dan kunnen ze de juiste vragen stellen, doorvragen – en aan de bel trekken als dat moet. Elke projectmanager bij ITDS kan dat. En doet dat. Zo zijn ze uw vuur aan de schenen en steun en toeverlaat tegelijkertijd.

Lees verder
web-monitoring-ok