Een datagedreven manier om achterstanden weg te werken

Een datagedreven manier om achterstanden weg te werken

DE VRAAG

Een bank vroeg ons om de handmatige processen voor 60.000 klantdossiers te analyseren, efficiënter te maken en waar mogelijk te automatiseren.

ONZE AANPAK

Samen met SynerScope ontwikkelden we een model waarmee we een groot deel van de processen datagedreven uit konden laten voeren. Zo konden we achterstanden sneller wegwerken én wordt er efficiënter gewerkt in de toekomst. Daarmee voorkomen we nieuwe achterstanden.

HET RESULTAAT

Uit de evaluatie bleek dat de duur van de klantevaluaties door vier gedeeld kon worden. In totaal hebben we ruim 40.000 manuren aan dossiers doorspitten bespaard. Het project leverde een rendement op van ruim 400%. Daarnaast hebben we aangetoond hoe we het klantenbestand eenvoudig analyseerbaar kunnen maken.

 

WELKE KANSEN ZIET U?

We maken graag een afspraak.
Bel ons op 020 – 226 01 10 of stuur een e-mail naar info@itds.nl.

 

Wat klanten zeggen

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.


Gerelateerde cases

 Bekijk alle cases

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

Digital Business

Van digitale transformatie naar digitale werkelijkheid

De wereld waarin we leven heeft de digitale transformatie al lang gemaakt. We vinden het de normaalste zaak van de wereld dat we alles online kunnen regelen, inzien en uitzoeken. Toch is het voor veel banken, verzekeraars en pensioenfondsen een uitdaging om aan te sluiten op deze wereld. Laat staan erop vooruit te lopen. Onze specialisten weten wat er speelt, in Nederland en over de grenzen. En helpen u om uw kansen te verzilveren.

Lees verder

Robotics voor vandaag en morgen

Lees meer

Robotic Process Automation (RPA) is een virtuele arbeidskracht die u inricht om herhalende taken te automatiseren. En dat is geen toekomstmuziek. Voor veel processen zet u robots in zonder daarvoor grote systeemaanpassingen te doen. Zo kunt u zich bijvoorbeeld concentreren op het verbeteren van de klantervaring, of het verlagen van operationele risico’s en kosten. Robots vereisen geen IT-achtergrond. Tegen lage kosten haalt u grote voordelen. We helpen u graag op weg.

Lees verder

Solutions

Waarom zelf doen als er slimme IT-oplossingen zijn

Waarom koopt u een product of dienst? Omdat het precies is wat u nodig heeft. U er goede verhalen over hoort. En vanwege de prijs, natuurlijk. Bij financiële instellingen wordt die prijs vooral bepaald door personeels- en IT-kosten. Wij helpen u deze omlaag te brengen met plug-and-play backoffice-systemen, die elke opdracht automatisch verwerken. Specifieke wensen? Dan selecteren we het beste platform. En natuurlijk helpen we bij een vlekkeloze migratie.

Lees verder