Inrichten Microsoft Dynamics bij een uitvaartverzekeraar

Inrichten Microsoft Dynamics bij een uitvaartverzekeraar

inrichten microsoft dynamics

DE VRAAG

Een uitvaartverzekeraar gaat haar (kern)applicaties vervangen door Microsoft Dynamics Customer Engagement (CRM) en Finance & Operations (Finance en Uitvaart). Dit betekent dat de organisatie één standaardpakket gaat gebruiken in plaats van afzonderlijke applicaties per domein. Daardoor moet de verzekeraar het functioneel beheer anders inrichten en gaan drie domeinen samenwerken die dit voorheen niet deden. De vraag vanuit de opdrachtgever: hoe moet functioneel beheer van Microsoft Dynamics 365 worden ingericht in de organisatie? Wij schreven een adviesrapport, implementatieplan en communicatieplan.

 

ONZE AANPAK

Wensen van de organisatie in kaart brengen

De eerste stap was het in kaart brengen van de wensen vanuit de organisatie en een analyse van de processen, werkwijze, middelen en de betrokken werknemers. We interviewden de stakeholders (managers uit 3 domeinen in de organisatie) om te achterhalen wat zij belangrijk vonden in het functioneel beheer en wat de KPI’s waren. Hierin bevonden we dat de wens is het om functioneel beheer te professionaliseren door onder andere meer gebruik te maken van methodieken als professioneel testen van wijzigingen en incidenten. We creëerden één overzicht met eisen vanuit de stakeholders.

Workshops met functioneel beheerders

Een belangrijk onderdeel van de transitie is het meenemen van de functioneel beheerders in de verandering. In de workshops achterhaalden we hoe zij tegen de pakketverandering aan keken en wat zij belangrijk vinden in de nieuwe situatie. Zo creëerden we draagvlak onder de functioneel beheerders voor de transitie en haalden tegelijkertijd informatie bij ze op.

Presentatie adviesrapport

De interviews en workshops vormen de basis voor een adviesrapport dat bestaat uit drie scenario’s voor de implementatie. Op basis van de wensen van de klant, de KPI’s, de capaciteit en de eventuele impact op de organisatie brachten we een onafhankelijk advies uit. Hierin onderbouw je elk scenario en worden de voor- en nadelen naast elkaar gezet. De scenario’s presenteerden we vervolgens aan de opdrachtgever. Op basis hiervan heeft de opdrachtgever een keuze gemaakt voor één van de scenario’s.

Opstellen implementatie- en communicatieplan

Na een keuze voor één van de scenario’s is er een implementatie- en communicatieplan opgesteld. In het implementatieplan beschreven we stap voor stap welke activiteiten worden uitgevoerd, wanneer verschillende onderdelen opgeleverd moeten worden, welke medewerkers/middelen er nodig zijn en welke opleidingen de functioneel beheerders moeten volgen. Als aanvulling op het implementatieplan schreven we een communicatieplan. In dit plan werd omschreven hoe de verandering gecommuniceerd moet worden binnen de organisatie, waardoor de medewerkers meegenomen worden in de transitie.

 

HET RESULTAAT

Dankzij onze expertise over Microsoft Dynamics en ervaring in de uitvaartbranche hebben we de verzekeraar geholpen stapsgewijs een transitie te gaan maken van de oude naar de nieuwe inrichting van het functioneel beheer. Door gebruik te maken van Microsoft Dynamics en de nieuwe inrichting van het functioneel beheer is de verzekeraar in staat om haar strategische doelstellingen te realiseren en hun klanten beter te bedienen.

 

Meer weten over onze Consultancy diensten? Klik hier.

 

WELKE KANSEN ZIET U?

We maken graag een afspraak.
Bel ons op 020 – 226 01 10 of stuur een e-mail naar info@itds.nl.

 

WAT KLANTEN ZEGGEN

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.


Gerelateerde cases

 Bekijk alle cases

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

Optimale processen en systemen

Lees meer

Doordat we thuis zijn in uw branche, zien we wat voor u werkt. Met process mining tools maken we procesoptimalisaties inzichtelijk en werken we voorstellen uit. We zijn ervaren in het selecteren en implementeren van standaardpakketten en oplossingen, van CRM-systemen, polis- en financiële administraties tot lening- of betaalsystemen. Dat geldt ook voor het inrichten of aanpassen van de infrastructuur en het verbeteren van uw digitale veiligheid.

Lees verder

Projectmanagement met kennis van zaken

Lees meer

Onze projectmanagers worden continu getraind en hebben hun sporen verdiend. En daar begint het pas. We geloven dat projectmanagers pas écht goede resultaten leveren als ze thuis zijn in uw branche. Want dan kunnen ze de juiste vragen stellen, doorvragen – en aan de bel trekken als dat moet. Elke projectmanager bij ITDS kan dat. En doet dat. Zo zijn ze uw vuur aan de schenen en steun en toeverlaat tegelijkertijd.

Lees verder

Consultancy

Toekomstbestendige strategieën die zich in de praktijk bewijzen

Één ding is zeker: de branche gaat op z’n kop. Iedereen heeft het over het data science en robotisering. Digitale kanalen vragen om een andere band met uw klant. En over klanten gesproken: die eisen meer transparantie. En dat moet u ook nog eens agile voor elkaar krijgen. Hoe vertaalt u dat naar werkbare oplossingen? Vertrouw op de kennis en kracht van onze experts. Wij vertalen kansrijke ontwikkelingen naar concrete strategieën, die richting geven.

Lees verder
web-monitoring-ok