Opstellen van het testbeleid voor technische datamigraties bij een top-3 verzekeraar
DE VRAAG
De verzekeraar wil haar kosten en complexiteit van de systemen reduceren, en continu de klanttevredenheid blijven verbeteren. Het project heeft daarom als doel om oude premievrije legacy systemen uit te faseren en de data te migreren naar nieuwe doelsystemen. Hierdoor kan de verzekeraar haar klanten beter en sneller bedienen, wordt het systeem overzichtelijker en de kosten per polis lager. Om een correcte en volledige migratie uit te voeren, inclusief diverse proefruns, werd ons gevraagd om het testbeleid hiervoor op te stellen.
ONZE AANPAK
We interviewden testmanagers, business analisten, de project manager en de scrum master om het testbeleid te bepalen met de daarbij behorende testaanpak. Ook analyseerden we de aanwezige migratiedocumentatie. Vrij snel in het proces waren we in staat om eerste concept versies van het Master Test Plan en het Detail Test Plan op te leveren binnen de projectgroep. Met de review opmerkingen van de projectgroep hebben we de testplannen verder aangescherpt en uitgebreid. Om de week stonden de testplannen op de agenda om gezamenlijk te bespreken. Een aantal intensieve sessies leidden tot gedragen en volledige testplannen. Deze zijn direct bruikbaar voor de voorbereiding en de uitvoering van proefmigraties en het ‘go life moment’ van de migratie.
HET RESULTAAT
We leverden een onderbouwd en geaccordeerd Master Testplan op met onderliggende detail testplannen. De verzekeraar is nu in staat om een beheerst en gecontroleerd testtraject uit te voeren met een voorspelbaar resultaat. Hierdoor kunnen zij een kwalitatief hoogstaande datamigratie uitvoeren. De risico’s van het testtraject maakten we inzichtelijk waardoor de opdrachtgever hier met mitigerende maatregelen op kan anticiperen. Met deze testplannen zijn de verwachtingen rondom het testtraject en de migraties goed gemanaged bij belangrijke interne-en externe stakeholders, zoals: Actuariaat, Audit, Finance, Compliance, Business en het projectteam. Het ontvangen van testakkoorden en een akkoord op de totale migratie, door de stakeholders, zal hierdoor eenvoudiger verlopen.
Meer weten over onze consultancy services? Klik hier.
WELKE KANSEN ZIET U?
We maken graag een afspraak.
Bel ons op 020 – 226 01 10 of stuur een e-mail naar info@itds.nl.
Wat klanten zeggen
Gerelateerde cases
Bekijk alle casesGERELATEERDE DIENSTEN
Bekijk alle dienstenOptimale processen en systemen
Doordat we thuis zijn in uw branche, zien we wat voor u werkt. Met process mining tools maken we procesoptimalisaties inzichtelijk en werken we voorstellen uit. We zijn ervaren in het selecteren en implementeren van standaardpakketten en oplossingen, van CRM-systemen, polis- en financiële administraties tot lening- of betaalsystemen. Dat geldt ook voor het inrichten of aanpassen van de infrastructuur en het verbeteren van uw digitale veiligheid.
Lees verderProjectmanagement met kennis van zaken
Onze projectmanagers worden continu getraind en hebben hun sporen verdiend. En daar begint het pas. We geloven dat projectmanagers pas écht goede resultaten leveren als ze thuis zijn in uw branche. Want dan kunnen ze de juiste vragen stellen, doorvragen – en aan de bel trekken als dat moet. Elke projectmanager bij ITDS kan dat. En doet dat. Zo zijn ze uw vuur aan de schenen en steun en toeverlaat tegelijkertijd.
Lees verderConsultancy
Één ding is zeker: de branche gaat op z’n kop. Iedereen heeft het over het data science en robotisering. Digitale kanalen vragen om een andere band met uw klant. En over klanten gesproken: die eisen meer transparantie. En dat moet u ook nog eens agile voor elkaar krijgen. Hoe vertaalt u dat naar werkbare oplossingen? Vertrouw op de kennis en kracht van onze experts. Wij vertalen kansrijke ontwikkelingen naar concrete strategieën, die richting geven.
Lees verder