Proces implementatie van inbeslaggenomen voertuigen

Proces implementatie van inbeslaggenomen voertuigen

DE VRAAG

De opdrachtgever, werkzaam in de voertuighulpverlening, heeft een tender gewonnen waardoor ze een nieuwe klant binnen hebben gehaald. Voor deze nieuwe klant moest het gehele proces van takel-, sleep- en bergen van inbeslaggenomen voertuigen worden geanalyseerd en worden uitgewerkt in een projectplan. Ook moest er een functioneel ontwerp voor de implementatie worden opgeleverd. De vraag vanuit de opdrachtgever was om dit proces in te regelen en te coördineren.   

ONZE AANPAK

Onze aanpak voor dit project bestond uit drie fasen, namelijk: het projectplan, de analyse en de livegang.

Projectplan

Wij zijn gestart met het maken van een projectplan waarin we het projectteam en haar verantwoordelijkheden beschreven, het proces hebben geanalyseerd en uitgewerkt en tijdslijnen inclusief deadlines opstelden voor de implementatie van de nieuwe klant in de systemen van onze opdrachtgever. Door de korte tijdslijnen met een harde deadline was de druk op snel resultaten neerzetten groot. Hierdoor was een pragmatische aanpak van groot belang. Doordat de projectmanager hierbij ook de inhoud in is gedoken en zo snel up to speed was, is een stuk van deze inhoud al beschreven in het projectplan en is hier tijdwinst behaald.

Analyse

Tijdens deze fase beschreven we hoe het proces van de takel-, sleep- en bergingsdienst ingeregeld moest worden in hun systemen én hoe deze moest aansluiten op een externe applicatie waar de klant gebruik van maakt. Gezien de korte tijdslijnen en steeds wijzigende wensen van de klant van de opdrachtgever, was het belangrijk om constante afstemming te zoeken tussen de verschillende stakeholders van de klant en van de opdrachtgever. Door in hoge frequentie bij elkaar te komen is de analyse in een stroomversnelling gekomen.

Livegang

Het was niet mogelijk om af te wijken van de deadline. Hierdoor was een pragmatische aanpak bij het naderen van de deadline vereist. Op de deadline is het grootste deel van de functionaliteiten opgeleverd. Daarna zijn er kort cyclisch releases geweest met nieuwe functionaliteiten. Zo is in de eerste weken na livegang nog veel gesleuteld zodat uiteindelijk het proces juist ingebed was in de organisatie. Door de agile aanpak van kort cyclisch opleveren was dit mogelijk.

Na de implementatie van het systeem hebben we de aansturing van het operationele team op ons genomen. De projectmanager is aangebleven om deze dagelijkse aansturing te verzorgen tot de afdeling zelf het proces kon managen en soepel kon laten verlopen.  

HET RESULTAAT

We hebben het proces voor de sleepdienst bij onze opdrachtgever voor de nieuwe klant ingeregeld. We hebben een web-based portal ontwikkeld waar de klant van de opdrachtgever al haar opdrachten in kan terug vinden. Ook hebben we een een app (applicatie) ontwikkeld waardoor deze opdrachten altijd en overal te benaderen zijn op een smartphone. Het totaalresultaat is een gerealiseerde omzet van minimaal €1,7 miljoen op jaarbasis.

Meer weten over onze Consultancy diensten? Klik hier.

 

WELKE KANSEN ZIET U?

 

We maken graag een afspraak.
Bel ons op 020 – 226 01 10 of stuur een e-mail naar info@itds.nl.

 

WAT KLANTEN ZEGGEN

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.


Gerelateerde cases

 Bekijk alle cases

GERELATEERDE DIENSTEN

 Bekijk alle diensten

Optimale processen en systemen

Lees meer

Doordat we thuis zijn in uw branche, zien we wat voor u werkt. Met process mining tools maken we procesoptimalisaties inzichtelijk en werken we voorstellen uit. We zijn ervaren in het selecteren en implementeren van standaardpakketten en oplossingen, van CRM-systemen, polis- en financiële administraties tot lening- of betaalsystemen. Dat geldt ook voor het inrichten of aanpassen van de infrastructuur en het verbeteren van uw digitale veiligheid.

Lees verder

Projectmanagement met kennis van zaken

Lees meer

Onze projectmanagers worden continu getraind en hebben hun sporen verdiend. En daar begint het pas. We geloven dat projectmanagers pas écht goede resultaten leveren als ze thuis zijn in uw branche. Want dan kunnen ze de juiste vragen stellen, doorvragen – en aan de bel trekken als dat moet. Elke projectmanager bij ITDS kan dat. En doet dat. Zo zijn ze uw vuur aan de schenen en steun en toeverlaat tegelijkertijd.

Lees verder

Consultancy

Toekomstbestendige strategieën die zich in de praktijk bewijzen

Één ding is zeker: de branche gaat op z’n kop. Iedereen heeft het over het data science en robotisering. Digitale kanalen vragen om een andere band met uw klant. En over klanten gesproken: die eisen meer transparantie. En dat moet u ook nog eens agile voor elkaar krijgen. Hoe vertaalt u dat naar werkbare oplossingen? Vertrouw op de kennis en kracht van onze experts. Wij vertalen kansrijke ontwikkelingen naar concrete strategieën, die richting geven.

Lees verder
web-monitoring-ok