Conversie extern mid- en backofficesysteem binnen een bank

DE VRAAG

In 2016 vroeg een bank ons om onderzoek te doen naar issues die zijn ontstaan door een migratie van hypotheken. Bij dit project werd het beheer van de hypotheekportefeuille uitbesteed aan een systeemleverancier. Het onderzoek vertaalden we naar een voorstel met mogelijke oplossingen. Dit leidde tot een tweede project, in samenwerking met de bank en de leverancier. Wij vervulden hierbij de consultancy-rol en deden het projectmanagement.

ONZE AANPAK

We vertaalden issues naar requirements en vervolgens naar user stories. De user stories realiseerden we op een Scrum-manier. Hierin zochten we de verbinding tussen bank en systeemleverancier. Het was cruciaal om de bank up-to-date te houden over opgeleverde functionaliteiten. Wensen vanuit de bank vertaalden we direct naar user stories. Deze deelden we met de systeemleverancier, zodat zij met oplossingen konden komen. We keken of deze voldeden aan onze wensen. Ook pasten we de procesbeschrijvingen en instructies aan. Betrokken medewerkers kregen een demo van de opgeleverde functionaliteiten.

HET RESULTAAT

Alle issues zijn door de systeemleverancier opgelost. De bank maakt succesvol gebruik van het externe systeem en werkt nauw samen met de systeemleverancier. Om taken en verantwoordelijkheden te borgen, maakten we een proceshandboek met alle werkprocessen en bijbehorende flowcharts, RACIS en procesbeschrijvingen. Zo blijft de werkverdeling duidelijk en weten alle betrokken medewerkers wat er van hen wordt verwacht.

Welke kansen zie je?

We maken graag een afspraak. Bel ons op 0653778749 of stuur een e-mail naar e.hoekstra@itds.nl.

Bel mij terug

"*" geeft vereiste velden aan

Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.