Nieuw internetlabel voor online verzekeraar
DE VRAAG
Een grote verzekeraar wilde als first-mover online verzekeringen aanbieden voor Slovenië en Servië. Aan ITDS de vraag om een nieuw internetlabel te ontwikkelen.
ONZE AANPAK
We hebben onze ervaring met online verzekeringen gebruikt om te bepalen aan welke voorwaarden de verzekeringsproducten en de online distributie moesten voldoen. We hebben marktonderzoek gedaan en interviews gehouden met personen uit de doelgroep. Deze ervaring hebben wij uitgewerkt in persona’s. Met deze kennis hebben wij het product ontwikkeld. Het bestaande product online zetten zou niet succesvol zijn. We hebben goed gekeken naar de behoeften van de doelgroep. In een aantal sessies met marketing en productexperts van de klant is het onlineproduct van de grond af aan ontworpen. Vervolgens hebben we het online ontwerp gemaakt. We hebben ons gericht op de juist flow. Een funnel die de conversie maximaliseert. De juiste vragen op het juiste moment en continue meten wat een gebruiker doet. We hebben de website laten ontwikkelen volgens dit ontwerp en met de IT afdeling van de verzekeraar de koppelingen laten realiseren van het nieuwe online platform naar de polisadministratie.
HET RESULTAAT
ITDS heeft met de verzekeraar het nieuwe label succesvol in de markt gezet. Het label staat in de markt als “een fris en innovatief merk op het gebied van verzekeren die uitsluitend online diensten aanbiedt”. De producten zijn rendabeler dan vergelijkebare producten van het moederbedrijf. Het label zelf is klein en wendbaar. De verzekeringsadministratie loopt stabiel op de achtergrond mee met het moederbedrijf.