SOCIAL CHECK

De Social Check

Social service en klantbinding een uitdaging tijdens corona? Doe nu de Social Check en kijk hoe u ervoor staat.

Nederland blijft binnen en we werken massaal thuis. Het zijn voornamelijk de social media-kanalen waarmee iedereen met elkaar in contact blijft. LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. En dat merken ook banken en verzekeraars. Om erachter te komen hoe u ervoor staat op het gebied van social service en klantbinding, heeft ITDS de ‘Social Check’ ontwikkeld.

 

Hoe gaat uw service niet ten koste van volume?

Er ontstaan veel vragen bij zowel ondernemers als particulieren over financiële hulp. Dan gaat het bijvoorbeeld over uitstel van de huur- of hypotheekbetaling. Verzekeraars hebben o.a. te maken met vragen over annuleringsverzekeringen. Kortom: er ontstaat er op dit moment veel communicatie tussen financiële instelling en de klant. Dit zorgt ook voor een (te) grote druk op het telefoonverkeer. Sommige zaken kunnen echter heel snel en efficiënt worden afgehandeld via social kanalen. Daar waar iedereen al aanwezig is. 

 

Hoe is uw klantbinding in tijden van crisis?

Imago en klantbinding zijn zeker in deze tijden van groot belang. De service en initiatieven die u nu biedt, blijven de klant bij tot ver na de coronacrisis. Social media biedt ook hier mogelijkheden voor. 

 

Ervaar het gemakkelijk met onze snelle Social Check

Om u te helpen bij deze vraagstukken heeft ITDS een korte en snelle ‘check’ ontwikkelt op basis van onze jarenlange expertise met social media binnen de financiële sector. We kijken in de check hoe uw financiële instelling functioneert op het gebied van service en klantbinding. Vervolgens komen we met voorstellen ter verbetering.

 

Zo gaat het in z’n werk

De Social Check heeft een looptijd van slechts 1 week. Met onze praktische aanbevelingen kunt u dus ook snel aan de slag. Daarnaast is een uitgebreidere scan of inhuur van tijdelijke social ondersteuning ook mogelijk.

 

Lijkt het u wel wat om de Social Check uit te voeren, of wilt u er meer over weten? U kunt hierover contact opnemen met Marcella ten Caat.

 

WELKE KANSEN ZIET U?

We maken graag een afspraak.
Bel ons op 020 – 226 01 10 of stuur een e-mail naar info@itds.nl.

 

WAT KLANTEN ZEGGEN

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.


UIT DE PRAKTIJK

 Bekijk alle blogs
Blogs

Finance Friday – digitale innovatie highlights in één overzicht

19 jun 2020
Digitale innovatie is ‘hot’, dat weten we allemaal. Er gebeurt zoveel op dit vlak dat het haast niet meer bij te houden is. Maar hoe zit het eigenlijk…
Blogs

Het ‘nieuwe sociaal’ – Hoe geef je dit vorm?

01 mei 2020
We werken thuis, maar online zijn we socialer dan ooit. Cijfers laten zien zien dat het aantal Facebook-berichten met maar liefst 50% is gestegen, net als het aantal…

ONZE DIENSTEN

web-monitoring-ok