DE METROKAART

 

 

UW VRAAG

Hoe ziet iedereen in één oogopslag de samenhang van ingewikkelde processen en planningen?

 

ONZE OPLOSSING

De Metrokaart geeft in een overzichtelijke tijds­lijn alle processen en de mijlpalen weer. Haltes duiden op mijlpalen. En lijnen die kruisen, laten zien welke processen van elkaar afhankelijk zijn. Zo worden de meest complexe processen overzichtelijk.

 

DIT LEVERT HET U OP

Door de analogie met een echte metrokaart snapt iedereen direct hoe de verschillende processen lopen en wel­ke van elkaar afhankelijk zijn. Andere planningen, zoals lijstjes of een balkenplanning, vereisen altijd een inter­pretatieslag. Doordat alle overbodige details zijn weggelaten, is het makkelijker om te sturen op de essentie. De verschillende betrokkenen bij de P&C-cyclus we­ten beter waar andere afdelingen mee bezig zijn, juist omdat de onderlinge afhankelijkheden zichtbaar zijn. Verrassingen in de planning worden hierdoor geminimaliseerd en dubbel werk wordt voorkomen.

 

Volkert Kersbergen

WELKE KANSEN ZIET U?

We maken graag een afspraak.
Bel mij op +31624922124 of stuur een e-mail naar v.kersbergen@itds.nl.

 

WAT KLANTEN ZEGGEN

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.

web-monitoring-ok