EIGEN-RISICOBEOORDELING (ERB)

 

 

UW VRAAG

Ik heb Artikel 28 (de Eigen-risicobeoordeling ) van de nieuwe IORP II richtlijn gelezen. Alleen…hoe verloopt een ERB proces en hoe ziet een goed ERB rapport en een helder ERB beleid er nu eigenlijk concreet uit?

 

ONZE OPLOSSING

De ORSA van Solvency II heeft veel overeenkomsten met de ERB. Al in 2011 hebben we één van de grootste zorgverzekeraars ondersteund met de officiële ORSA pilot van DNB. Vanaf dat moment heeft ITDS een reeks aan middelgrote en grote verzekeraars geholpen met het inrichten van hun ORSA proces, beleid en rapportage. Graag helpen we u met oplossingen die direct toepasbaar zijn voor uw ERB.

 

DIT LEVERT HET U OP

Een vliegende start voor uw ERB: een sjabloon voor een ERB proces dat we aanpassen aan uw specifieke situatie, concrete voorbeelden voor een helder ERB rapport met een duidelijke rode draad en een ERB beleid in klare taal.

 

 

WELKE KANSEN ZIET U?

We maken graag een afspraak.
Bel mij op +31631933869 of stuur een e-mail naar r.dammann@itds.nl.

 

WAT KLANTEN ZEGGEN

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.