Hoe bereikt u dat uw datakwaliteit op orde is en hoe voldoet u op pragmatische wijze aan de ‘good practice’ voor datakwaliteit van DNB? Die ‘good practice bevat veel aanbevelingen (zie het meer als richtlijnen) en achter iedere aanbeveling staat de onzichtbare vraag “hoe dan?” Of u nu verzekeraar bent, een pensioenfonds of een pensioen uitvoeringsorganisatie; u dient elk van de aanbevelingen om te zetten naar concrete oplossingen in uw organisatie. Zo’n concreet beleid voor data kwaliteit cq governance opstellen is lastig. Om maar iets te noemen: wat te denken van de vraag een begrijpelijk inzicht te krijgen in de zwakke plekken in uw organisatie als het gaat om datakwaliteit?
ITDS heeft veel organisaties geholpen met concrete oplossingen voor de aanbevelingen van DNB. Of het nu gaat om beleid, processen, rapportages, controles, enz. We hebben het wiel al meerdere keren uitgevonden. We hebben bij verschillende opdrachtgevers de oplossingen ‘op maat’ ingericht en zij hebben hierover vervolgens verslag uitgebracht aan DNB. De eerste stap die we met u maken is te onderzoeken waar u nu staat. Dat doen we aan de hand van ons ‘ITDS normenkader datakwaliteit’. Hiermee verdiepen we het ‘good practice’ document van DNB twee tandjes verder en krijgt u op een A4 dashboard direct inzicht in uw datakwaliteit. Vanuit daar helpen we u met onze in de praktijk bewezen concrete datakwaliteit oplossingen.