Online Risk Assessment met RISKID

Wet- en regelgeving verlangt van organisaties dat zij beter inzicht krijgen in de risico’s die zij lopen en in de onderliggende oorzaken. Een door ITDS ontwikkeld Risk Assessment identificeert en beoordeelt de risico’s in uw processen waardoor potentiële bedreigingen direct worden aangepakt.

Op basis van uw strategische doelstellingen brengen we de in­terne en externe factoren in kaart die van invloed zijn op de bedrijfs­voering. De uitvoering van het risk assessment richt zich op het identificeren of actualiseren van de bestaande risico’s op strate­gisch of operationeel niveau.

Tijdens het risk assessment stimule­ren we de onderlinge “challenge” tussen de betrokkenen; we zorgen voor een positief kritische houding tussen de betrokkenen waarbij el­kaars standpunten tegen elkaar worden afgewogen.

De resultaten van het risk assess­ment (doorlooptijd 2 weken) wor­den samengevat en aangeboden in een beknopt rapport. Aan de hand van het rapport kunt u een keuze maken om risico’s verder te mitige­ren of te accepteren. Uiteraard kun­nen wij u hierin ondersteunen.

RISKID tool

Bij het uitvoeren van het risk assess­ment maken we gebruik van de on­line risk tool RISKID. Met deze tool kunnen de deelnemers aan de as­sessments zelfstandig op voorhand risico’s benoemen, inschatten en ca­tegoriseren. Na afloop van de risi­co assessments kunt u automatisch dashboards en rapportages gene­reren vanuit de risk tool. Hiermee legt de organisatie de basis voor een online risicodossier dat prak­tisch te onderhouden is. Het online risicodossier vormt tevens de eerste concretisering van uw beheersmaat­regelen, waarmee u uw risico’s kunt bewaken en hierover rapporteren.

Contact

We maken graag een afspraak om de mogelijkheden van een risk as­sessment en het gebruik van RISKID met u te bespreken. U kunt hier­voor Ebel Hoekstra (e.hoekstra@ itds.nl, 06 – 53 77 87 49) of Michiel Bouwman (m.bouwman@itds.nl, 06 – 51 79 81 42) benaderen.

Download hier de volledige leaflet in pdf formaat.

WELKE KANSEN ZIET U?

 

We maken graag een afspraak.
Bel ons op 020 – 226 01 10 of stuur een e-mail naar info@itds.nl.

 

Wat klanten zeggen

 

Een datakwaliteitsraamwerk bij ONVZ

'ITDS komt met pragmatische oplossingen'

“ITDS kent en begrijpt de richtlijnen van DNB rondom Solvency II datakwaliteit. En weet ook vanuit hun ervaring wat DNB verwacht bij die richtlijnen. Ze hebben hun kennis en ervaring in een zeer prettige samenwerking weten te vertalen naar oplossingen die voor ons werkbaar zijn. De mensen van ITDS houden het niet alleen bij hun bevindingen, maar komen met pragmatische oplossingen die ons helpen om de beheersing van onze datakwaliteit aantoonbaar te kunnen maken."

Johan Poot, Manager Finance & Control – ONVZ

Benieuwd naar de volledige case? Klik hier.

Een internationale IT-strategie en organisatieverandering

'Het gaat om de verandering, mensen meekrijgen'

In iets meer dan 40 jaar is Brunel uitgegroeid van een Delfts bemiddelingskantoor tot een internationale dienstverlener met ruim 11.000 medewerkers in 37 landen. In veel van die landen werd gewerkt met een lokaal IT-systeem en eigen definities. Om toekomstbestendig te zijn, moesten al die systemen vervangen worden door één systeem en één standaard.

Stefan de Boer, Manager Global IT, vertelt over de samenwerking met ITDS.

Een social strategie en implementatie voor OHRA

'Als wij tevreden waren, verlegden zij de lat'

In een paar jaar tijd groeide Social Media bij OHRA uit van ‘iets leuks voor erbij’ tot een volwaardig business- kanaal.

Iris Wezenberg, nu Online Service Manager, maar daarvoor Social Media Manager, vertelt hoe dat tot stand kwam.

Integratie van een nieuw IT-systeem

'Een geslaagde migratie zonder overlast voor de klant'

Michaël Bolt, manager IT van uitvaartorganisatie Yarden, stond voor de uitdaging om een nieuw systeem op te zetten dat de ambities van Yarden verder brengt. ‘We zijn nu in staat om meer naar buiten te kijken, omdat we weten dat het intern goed zit.

Lees hier hoe hij dat voor elkaar kreeg.